Ultimele articole
AUTOMOTORETRO TORINO 2018 A 36 –A EDIȚIE (februarie 7, 2018 11:09 pm)
CELE MAI SCUMPE 10 AUTOMOBILE ALE ANULUI 2017 (ianuarie 12, 2018 10:12 pm)
PORSCHE A RESTAURAT CEL MAI VECHI 911 (decembrie 29, 2017 11:27 pm)
50 DE ANI CU AVANGARDISTUL NSU RO80 (decembrie 28, 2017 12:17 am)

RALIUL MILLE MIGLIA EDITIA 2013

22 mai 2013
Comments off
60 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Intre 16 si 19 Mai 2013 s-a desfasurat o noua editie a celebrei si traditionalei curse Mille Miglia din Italia, pe care legendarul Enzo Ferrari o numea ”Corsa piu bella del mondo” (cea mai fumoasa cursa din lume).

Conform traditiei, prima masina de la start a fost un automobil al marcii italiene O.M., atat startul cat si sosirea acestei competitii au avut loc in acelasi oras: Brescia, in timp ce ruta raliului a fost in cea mai mare parte identica cu cea a traseului original de circa 1.500 km din perioada glorioasa a raliului (1927-1957) si a traversat centrele istorice ale celor mai sugestive orase italiene precum: Verona, Ferrara, Ravenna, Urbino, Assisi, Siena, Firenze si Bologna.

La startul editiei din acest an au fost prezente 415 de automobile de epoca avand anul de fabricatie cuprins intre 1927-1957 si care au concurat cel putin odata intr-una din editiile dintre anii 1927-1957 ale acestui raliu. Acestea fiind doua din criteriile principale de selectare a automobilelor participante de catre organizatorii evenimentului.O mare parte dintre aceste automobile apartin unor muzee auto ale unor marci celebre precum: Alfa Romeo prezent cu numeroase modele antebelice prestigioase, Aston Martin, Bentley, Bugatti, Ferrari, Mercedes, Porsche acestea doua din urma prezente cu numeroase exemplare ale unor modele celebre precum 300SL si respectiv 356 sau altele care provin din colectii private.

Printre VIP-urile care au concurat la aceasta editie s-au numarat: fostul pilot de F1 David Coulthard pilotand Mercedes 300 SLR, pilotul Jochen Mass concurand pe Mercedes SS, actorul Daniel day-Lewis pilotand Jaguar XK 120 OTS dar si redactorii unor publicatii auto celebre precum Quattroruote, Motor Klassik sau Auto Bild.

Trebuie amintit ca indiferent de automobilul pe care se concureaza, echipajele au sanse aproximativ egale, deoarece diferentele conceptuale si tehnice de aproape trei decenii sunt aproape anulate printr-un sistem de punctaj cu coeficienti. Punctajul obtinut este inmultit cu un coeficient care creste in functie de vechimea automobilului  astfel ca in multe din editiile anterioare au reusit sa se impuna automobile antebelice.

La finalul celor 3 zile de competitie, victoria a fost obtinuta de echipajul Juan Tonconogy – Guillermo Franci Berisso din Argentina pe un Bugatti T40 -1927. Pe locul 2 s-a clasat echipajul italian Giordano Mozzi – Mark Gessler pe un Alfa Romeo 6C 1500 Grand Sport -1933 iar pe locul 3 s-a situat echipajul Giovanni Moceri – Tiberio Cavallieri din Italia concurand cu un Aston Martin Le Mans -1933. Merita mentionat ca automobilele istorice ale primelor 12 echipaje clasate au anul de fabricatie pana in 1939 iar la finalul cursei din cele 415 echipaje care au luat startul numai 340 au reusit sa termine cursa.

Text: Auto Retro Passion
Foto: Arturo Rivas; Quattroruote

 

Comments are closed.

February 22, 2018