Ultimele articole
AUTOMOTORETRO TORINO 2018 A 36 –A EDIȚIE (februarie 7, 2018 11:09 pm)
CELE MAI SCUMPE 10 AUTOMOBILE ALE ANULUI 2017 (ianuarie 12, 2018 10:12 pm)
PORSCHE A RESTAURAT CEL MAI VECHI 911 (decembrie 29, 2017 11:27 pm)
50 DE ANI CU AVANGARDISTUL NSU RO80 (decembrie 28, 2017 12:17 am)

Muzeul Porsche

7 aprilie 2013
Comments off
109 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Muzeul Porsche este o realizare arhitectonica de exceptie fiind locatia unor modele sport de exceptie. Mai jos va prezentam impresiile noastre despre vizita facuta recent la muzeul Porsche inaugurat in 2009.

Porsche Platz din Zuffenhausen – Stuttgart, este un fel de cartier a lui Porsche. Din sensul giratoriu se poate intra in muzeul Porsche, in cel mai mare dealer al marcii si in uzina unde se fabrica modelele 911, Boxter si Cayman precum si motoarele. Alaturi de cladirile istorice ale unei parti din uzina, pe care Porsche le-a renovat si pastrat neschimbate alaturi de noile hale moderne, pe partea opusa al lui Porsche Plaz se afla noul muzeu Porsche. Acesta este o realizare arhitectonica de exceptie, fiind realizat dupa un proiect al firmei austriece Delugan Meissl’s. Constructia a demarat pe 17 octombrie 2005 si a fost finalizata pe 31 ianuarie 2009. Arhitectura este deosebita, avand o structura de baza care include service pentru masinile din muzeu si cele istorice care participa in curse, magazin de accesorii, restaurant si o structura superioara cu o suprafata de 5600 mp, care este de fapt zona expozitionala, accesul fiind facut cu scari rulante sau lift, unde vizitatorii au posibilitatea de a cunoaste istoria Porsche. Muzeul mai dispune si de o arhiva istorica care contine peste 3 milioane de imagini, 1700 de ore de material filmat si 3000 de carti cu subiect auto.

Porsche type 64 cunoscut si sub numele de Volkswagen Aerocoupe, este considerat de unii specialisti primul model Porsche. Modelul 64 era realizat pe o baza mecanica de VW Kaffer si dispunea de o caroserie atent studiata aerodinamic realizata din aluminiu.Motorul era unul tip boxer cu 4 cilindri, capacitatea de 1.1L si dezvolta 50 CP, permitand o viteza maxima de 160 km/h. Au fost realizate numai 3 exemplare dintre care unul singur a putut fi recuperat de catre Ferry Porsche (fiul lui F. Porsche) si restaurat de Batista Pininfarina in 1947.

Primul model care a purtat denumirea oficiala de Porsche a fost 356 No1 Roadster construit la Gmund in Austria in 1948. Avea echipat un motor boxer de 1.1 L care dezvolta 40 CP. In 1950 a urmat varianta coupe, exemplarul din muzeu a fost botezat „ Ferdinand” ca un dar pentru Ferdinand Porsche la implinirea varstei de 75 de ani. Mai tarziu au fost lansate: 356 1500 Speedster, 550 Spyder, 356 Cabrio, 356 Carrera GT.

Incepand cu anul 1950, Porsche s-a lansat in productia de tractoare cu motoare diesel cu 1;2;3 si 4 cilindri impreuna cu firma Uhingen Allgaier Werke Gmbh pana in 1956, apoi cu firma MAN pana in 1963.

In 1963 la Salonul Auto de la Geneva este lansat modelul 911 devenit ulterior legendar si care initial a purtat denumirea 901. Avea echipat un motor boxer cu 6 cilindri de 2L si 130 CP. Au urmat modelul 912 – versiunea cu motor cu 4 cilindri a lui 911, varianta de caroserie targa, modelul 914 dezvoltat impreuna cu Volkswagen dar si versiunea super sport 911 Carrera RS.

Versiunea de top a modelului 911 poarta denumirea de turbo. Incepand din 1974 au fost lansate 6 generatii. Daca prima dezvolta 260 CP, ultima a atins 500 CP dispunea de turbina cu geometrie variabila, injectie directa, cutie de viteze PDK si ambreiaj dublu.

In 1976 este lansat primul model Porsche cu motor frontal, denumit 924 si echipat cu motoare avand 4 cilindri de 2 si 2.5 L si fabricat pana in 1988. Au urmat modelele 944 din 1981 si 968 pana in 1995.

In 1977 este prezentat modelul varf de gama denumit 928 si echipat cu un motor V8 de 4.5 L, fiind construit pana in 1995.

Seria de modele super sport a fost deschisa cu modelul 959 lansat in 1986 care dispunea de motor biturbo de 3 L si 450 CP, transmisie integrala, cutie de viteze cu 6 trepte, suspensie reglabila si a fost construit in 292 de exemplare. Au urmat 911 GT1, versiunea de strada a variantei din cursele de anduranta FIA GT fiind produs in 1996 in doar 20 de exemplare. In 2003 a urmat Carrera GT fabricat in 1270 de exemplare.

Constructorul din Zuffenhausen a construit numeroase prototipuri, cele mai interesante au fost 911 L cu ampatament lung in 1970, Panamericana realizat pe baza lui 911 Carrera 4 in 1989 construit in doua exemplare, unul dintre ele fiind facut cadou lui Ferry Porsche dar si 989 o varianta de caroserie cu 4 usi a lui 911.

La capitolul motorsport, Porsche a obtinut numeroase succese in cursele de anduranta cu modelele 962 C Le Mans, 917/30 Spyder si 936/77 Spyder, in Formula 1 cu McLaren TAG MP 4/2 C echipat cu motor turbo Porsche de 1.5L si 850 CP si in cursele de rally-raid cu modelul 959.

Text & Foto: Auto Retro Passion 

Comments are closed.

February 22, 2018