SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2019

18 aprilie 2019
Comments off
416 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Salonul Techno Classica de la Essen a confirmat și la cea de-a 31-a ediție dacă mai era nevoie că este cel mai bun loc din lume pentru a cumpăra sau a vinde un vehicul istoric sau, mai simplu dacă doriți locul ideal pentru colecționari, pasionați și cunoscători de a putea visa cu ochii deschiși.

Datele oficiale furnizate de Siha, organizatorul salonului german Techno Classica de la ultima ediție desfășurată în perioada 10 – 14 aprilie, par să confirme acest lucru: 190.000 de vizitatori din 46 de tari diferite, peste 3.200 de automobile clasice expuse din care 2.700 de vânzare, 1.250 de expozanti, 200 de cluburi si aproximativ 30 de produători auto prezenti oficial și o suprafață totală de 120.000 mp organizată într-un număr de 12 pavilioane.

Evenimentul german de la Essen, care s-a încheiat în data de 14 aprilie, a reconfirmat din plin importanța sa, impunându-se în atenția operatorilor din acest sector, entuziaștilor și a celor care gravitează în lumea automobilelor istorice în diferite moduri.

Un eveniment de această amploare precum cel de față, oferă indicații destul de precise privind tendințele actuale și viitoare ale pieței auto moto retro. Semnificativ în acest sens este numărul de anunțuri scrise cu “vândut” de pe automobilele retro din toate gamele de prețuri, dincolo de procentajele ridicate ale automobilelor adjudicate în cadrul licitațiilor de-a lungul  celor trei zile cât au durat acestea.

Conform celor furnizate de organizatorul evenimentului, deja în ziua de sâmbătă, de exemplu, Nick Aaldering, directorul companiei olandeze Gallery Aaldering, a vândut un număr de 9 automobile de colecție având prețuri formate din șase cifre din cele 30 pe care le-a avut expuse la această ediție de la Tecno Classica Essen și care a făcut următoarea precizare: “Clienții au devenit mai exigenți, dar oricine oferă propriile mașini pentru vânzare la prețuri realiste vor găsi rapid cumpărători “.

Martin Stromberg, managerul de la Data Classic din Bochum, cea mai veche si cea mai stabilă societate de evaluare a vehiculelor istorice din Germania, pare să confirme același lucru: “După o perioadă mai puțin favorabilă din ultimii ani, de la sfârșitul anului 2017, piața a început să se stabilizeze și să devină din nou previzibilă, consolidându-se la un nivel foarte înalt “.

Toți comercianții de renume internațional, cum ar fi Eberhard Thiesen din Hamburg, Gerhard Wolf administrator delegate al Auto Toy Store din Starnberg sau Anton van Dyke, directorul general al Classic Park din Olanda au vândut numeroase exemplare din cele pe care le-au avut expuse la standurile lor.

În schimb, pentru Jonathan Kaiser, directorul comercial al Sports Classics London, participarea la Techno Classica Essen 2019 a reprezentat un success, indiferent de vânzările realizate. Dintre cele șase exemplare de Aston Martins aduse la această ediție a sașonului german, un exemplar al modelului DB5 Cabriolet din 1963 a fost premiat cu trofeul Best of Show de către juriul organizatorului Siha, alcătuit din experți internaționali și jurnaliști auto.

 În plus față de licitația tradițională a firmei Coys, prima casă de licitație din lume pentru vehiculele clasice, la ediția din acest an de la Techno Classica Essen a fost prezentă pentru prima dată în Germania și casa de licitații RM Sotheby’s, cu o ofertă de automobile old și youngtimer. Un procent de 86% din cele 229 automobile propuse la vânzare și-au găsit noi proprietari, pentru o cifră de afaceri totală de 18.7 milioane de euro. Pe primul loc în Top 10 s-a clasat un Mercedes-Benz 540 K Cabriolet A din 1937 achiziționat pentru suma de 2.25 milioane de euro.

Departamentele clasice ale producătorilor de automobile nu au ratat oportunitatea de a fi prezenți la Techno Classica cu modele aniversare sau cu ultimele noutăți din domeniu. Mercedes-Benz Classic a impresionat vizitatorii cu seria de cinci prototipuri experimentale C111 care au aniversat 50 de ani de la prima prezentare fiind echipate cu diverse motorizări și care au reușit să doboare numeroase recorduri de viteză pe pista de la Nardo din Italia în anii ’70, cu un exemplar de Simplex – primul model cu sigla Mercedes precum și cu un exemplar de 300 SL Gullwing găsit de curând abandonat într-un hambar și vândut la scurt timp după ce a fost expus la imensul său stand.

Un alt producător german, Porsche, a sărbătorit la standul său jumătate de secol cu modelul său 914/6 dotat cu motor cental. Volvo a prezentat noul S60 însoțit la stand de modelele sale sedan istorice precum: PV4, PV36, 164, 240 Turbo sau 850T5. FCA(Fiat Chrysler Automobiles) Heritage a reânviat tradiția sportivă a brand-ului său Alfa Romeo prin expunerea la stand a două monoposturi prestigioase de Formula 1 – 159 din 1954 și 179 din 1979. Jaguar Land Rover Classics a dorit să facă o demonstrație cu mobilitatea electrică, prezentând publicului modelul Jaguar E-Type cu propulsie electrică. Ford a aniversat jumătate de secol cu modelul sport de succes Capri expunând cele mai cunoscute versiuni ale acestuia. Mini a prezentat la standul său o serie de exemplare ale legendarului său model care aniversează în acest an, 60 de ani de la debut.

Volkswagen Classic a punctat în special pe serviciile de restaurare și pe oferta pieselor de schimb pentru modelele sale clasice dar a sărbătorit inclusiv 70 de ani cu modelul Kaffer Cabrio și 40 de ani cu modelul T3. Seat a aniversat 50 de ani de la lansarea modelelor 850 Sport Spider ( licență Fiat 850 Sport Spider) și 1430( versiunea spaniolă a Fiat-ului 124 Special). Skoda a celebrat 60 de ani cu modelul său de succes Octavia. Producătorul premium din grupul Volkswagen, Audi, a expus la generosul său stand majoritaea modeleor din istoria sa dotate cu caroserie break, în centrul atenției aflându-se DKW Meisterklasse Universal și 80 Foxwagon.

Nici bine nu s-a încheiat ediția cu numărul 31 a salonului german Techno Classica Essen pentru că datele pentru cea de-a 32-a ediție a Techno Classica din Essen au fost deja stabilite. Aceasta va avea loc între 25 și 29 martie iar pentru colecționarii și pasionații din România le recomandăm să-și facă încă de pe acum rezervări pentru zborurile cu avionul zboruri și pentru cazrea de la hotel.

Text: Auto Retro Passion

Foto: SIHA

Comments are closed.

September 22, 2019