Ultimele articole
SALONUL MILANO AUTOCLASSICA 2018 (decembrie 4, 2018 11:27 pm)
GALERIA ȚIRIAC COLLECTION ÎMPLINEȘTE 5 ANI (noiembrie 16, 2018 5:39 pm)
SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA PADOVA 2018 (noiembrie 6, 2018 11:33 am)

SALONUL MILANO AUTOCLASSICA 2018

4 decembrie 2018
Comments off
97 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Salonul lombard ajuns la cea de-a 8-a ediție a devenit unul deja consacrat și care a avut meritul de a crește an după an atât ca suprafață cât și ca număr de vizitatori, într-un segment în creștere, cel al a marilor saloane auto-moto heritage, fiind prezidat în Italia de saloane cu tradiție precum: Automotoretro Torino cu 36 de ediții sau Auto e Moto d’Epoca Padova cu 35 de ediții dar și din alte țări occidentale cum ar fi: Techno Classica Essen, Retromobile Paris sau Retroclassic Stuttgart. Auto Retro Passion revine la salonul milanez după o pauză de 3 ani pentru a vă putea relata impresiile de la fața locului.

Și la ediția din acest an care s-a desfășurat în perioada 23-25 noiembrie, au fost prezenți oficial numeroși producători de automobile cu sprijinul dealerilor și cluburilor locale, cluburi dedicate posesorilor de vehicule istorice, cluburi monomarcă sau modele, case de licitații, dealeri auto-moto retro, comercianți de piese schimb, accesorii și machete sau anticari.

Dintre producătorii auto, în prim plan s-a aflat Lotus care celebrează 70 de ani prin intermediul specialiștilor dealer-ului PB Racing. Aceștia au expus la standul lor în avanpremieră națională noile Exige 410 Sport și Exige 350 Sport MY 2019 precum și alte versiuni speciale a modelului Elise precum și toate detaliile activității din curse care va putea fi văzută de echipa lombardă participantă la următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Dubai cu modelul Elise Cup PB-R realizat într-o serie de 33 unități de către PB Racing în colaborare cu Lotus și Hexathron Racing Systems.

Alături de standul mărcii britanice, de un mare succes la public s-a bucurat și cel al constructorului german Porsche care a aniversat de curând 70 de ani de activitate expunând în cadrul unui stand spectaculos realizat în colaborare cu Classic Partner Centro Milano Est, un număr de 10 exemplare dintre cele mai rare și iconice modele. Dintre acestea în centru atenței s-au aflat: 906 cunoscut ca și Carrera 6 având numărul de șasiu 140, model de competiție și succesor al modelului 904, un rar 550 RS Spyder în versiune de stradă, un exclusive 356 C Carrera Cabriolet cu motor de 2.0 și produs în doar 24 unități, un rarisim 356 Speedster model 1954 de culoare albăstră Meisen Blau fiind unul din primele 200 exemplare construite, un ulra performant 911 RS din seria 993(doar 274 unități construite) precum și un 911 Carrera RS 2.7 model 1973 care a obținut premiul juriului publicației Ruoteclassiche, drept cel mai bun model sport din cadrul salonului

Un alt punct de atracție al salonului milanez l-a constituit expoziția de la standul dealer-ului Ferrari Rossocorsa unde au fost expuse numeroase modele emblematice ale constructorului din Maranello precum: 166 Inter – primul model de serie, 750 Monza – câștigător a numeroase curse celebre din anii ’50, Dino 246GT – o referință în materie de design și performanțe ai anilor ’60 – ’70 sau 400I – o excelentă combinație dintre performanțe sportive, lux și confort din perioada anilor ’70 – ’80.

Nelipsit de la toate edițiile salonului milanez, clubul auto-moto local CMAE(Club Milanese Automotoveicoli d’Epoca) a marcat această a opta ediție print-o tematică intitulată sugestiv ″Începuturile mobilității durabile″ care a inclus o fascinantă expoziție de micro și mini automobile. Este vorba de modele iconice care au marcat o epocă, cea a anilor ’50, care au contribuit la creșterea unei întregi generații de automobiliști, mai ales ai celor preponderent din zonele urbane. Dintre acestea, cele mai cunoscute fiind Iso Isetta și Autobianchi Bianchina, cu siguranță preferatele italienilor în timp ce Alca Volpe din 1947, Acma Vespa 400 din 1957, primul Microcar construit de Piaggio, și un deosebit de rar Zagato Zele 1000 cu propulsie electrică din anii ’70 au reprezentat surprizele de la standul clubului milanez. În cadrul aceluiași stand de un mare interes venit din partea pasionaților s-au bucurat și două modele exclusive: Alfa Romeo 1750 Gran Sport Zagato din 1931 și Lancia Ardea Furgoncino model 1951.

La standurile celor mai mari cluburi italiene pentru deținători de vevhicule istorice ASI(Automoto Storico Italiano) și ACI Storico(Automobile Club Italiano) au fost incluse numeroase activități în programele lor confirmând formatul prezentat la cele mai recente saloane de profil, oferind diverse programe care, alături de modele auto legendare care au inclus conferințe și prelegeri, în plus față de prezentarea de produse și servicii oferite membrilor și proprietarilor de vehicule istorice.

În plus față de recunoscutele sale comisii tehnice, ca punct de referință constantă pentru toți pasionații de automomile și motociclete istorice, clubul ASI demonstrează în fața luminilor reflectoarelor de la Milano AutoClassica o reală și dinamică atenție la ultimele noutăți din domeniu. La standul său generos dimensionat, ASI găzduiește numeroase întâlniri interesante, care atrag un public larg și numeroși profesioniști din acest domeniu. Aici, subiectul tratat de colecționarul Fabio Berardi referitor la Jaguar cu recentele aniversări de 70 ani ai modelului XK și 50 ai modelului XJ, împreună cu autorul cărții ″Il balzo del Giaguaro – La storia, i modelli, le curiosità e le emozioni sulle Jaguar di ogni epoca″ (Saltul Jaguar – Istoria, modelele, curiozitatea și emoțiile Jaguar-ului din toate timpurile), Berardi au încântat publicul cu un discurs plin de informații interesante și anecdote amuzante. Un invitat special la standul ASI, a fost producătorul de lubrifianți Eni, care, cu această ocazie a lansat noul produs Agip 900 pentru vehiculele istorice ale colecționarilor.

Clubul ACI Storico este o prezență constantă la toate evenimentele dedicate vehiculelor de epocă, iar Milano AutoClassica nu face excepție de la această regulă. În spațiul expozițional rezervat, cel mai vechi lub italian continuă să joace rolul său în susținerea și promovarea evenimentelor dedicate vehiculelor istorice. Astfel, pe perioada desfășurării salonului, ACI Storico a anunțat oficial și datele în care vor avea loc două competiții importante pe care ACI le va organiza în 2019. Următoarea ediție a cursei de regularitate Coppa d’Oro della Dolomiti va avea loc în perioada 18-21 iulie, în timp ce Targa Florio se va desfășura între 13-16 octombrie.

Pe lângă acestea merită amintit succesul la public înregistrat de prezența în premieră a modelului de tip supercar Dallara Stradale dotat cu motor Ford Ecoboost cu 4 cilindri de 2.3L(400CP) care va intra în producție din 2019, expus la standul unui club auto Italian și a hypercar-ului Extrema cu propulsie hibridă a noii înființate firme italiene Leoni LTD fiind o combinație extremă dintre un model SUV și unul GT dar și a monopostului Ferrari 126CK de Formula 1 din 1980 pilotat de Gilles Villeneuve aflat la standul Museo Enzo Ferrari din Modena, a celor două modele de tip supercar Zonda F și Zonda S de la standul constructorului italian Pagani care cu această ocazie a inaugurat și muzeul propriu Horacio Pagani dar și a modelului de competiție BMW GTP prezent la standul BMW Auto Club Italia și care a concurat la ediția din 1990 a cursei de 24h de la LeMans.

Un alt mare punct de interes al acestei ediții a salonului Italian l-a reprezentat casa de licitații  Cambi din Genova, înființată în 2017 și care a debutat în domeniul auto retro chiar la ediția precedentă a salonului Milano AutoClassica. În acest an, aceasta a fost prezentă cu circa 60 loturi de modele de nișă old și youngtimer, cea mai mare parte aparținând colecției deținute de fostul pilot Gianni Giudici iar multe dintre acestea având o valoare estimate la aproximativ 100.000 de euro. O încercare curajoasă considerată de specialiști și care anunță de pe acum o prezență mai asiduă în aceast domeniu deja de anul viitor. Multe din automobilele retro scoase la licitație de casa genoveză au fost modele de competiție iar cele care au înregistrat un mare interes din partea cumpărătorilor au fost: Renault 5 Maxi Turbo de grupa 4 cu istoric documentat și numere originale evaluat la 120.000 euro și Ford Sierra Cosworth de grupa A cu puțini kilometri rulați și un interior imaculat evaluat la 110.000 euro.

Și totuși nu pare surprinzător, având în vedere originea automobilelor care era întradevăr una de nișă și care sunt fie tip racing, dragster sau monoposturi de formula Indy. Alături de acestea au fost cu unele excepții și modele unicat. Cel mai bun exemplu în acest sens fiind un Maserati MC8 Gran Sport Laboratorio exemplar unic, realizat direct de departamentul pentru curse al constructorului italian care omagia inclusiv culoarea monopostului pilotat de Fangio cu care a devenit campion mondial. Acest valoros exemplar a fost evaluat între 400.000 și 600.000 de euro, iar ultima ofertă din sala de licitații a ajuns la suma de 460.000. Un alt exemplu a fost un Alfa Romeo Giulietta Sprint 1.3 din primele exemplare care a fost estimat la o valoare de 100.000 euro și care și-a găsit cumpărător pentru o sumă care a depășit cu mult valoarea estimată.

Cercetând cu atenție, la ediția din acest an a salonului Milano AutoClassica, am putut găsi un număr suficient de automobile old și youngtimer aflate într-o stare bună și care puteau fi aciziționate la prețuri de până în 10.000 euro fiecare. Un prim exemplu ar putea fi un rar Fiat 850 Sport Coupe alb din 1969 din a doua serie complet restaurant dotat cu volan special Nardi având număr de înmatriculare original din Torino și scos la vânzare de primul proprietar pentru 9.700 euro. Este un preț destul de bun ținând cont că exemplarul a fost restaurat iar oferta modelului este destul de limitată.

Un alt exemplu îl reprezintă un Rover Mini Cooper din 1991 de culoare roșie cu acoperiș alb aflat într-o stare bună, originală având număr de înmatriculare original de Milano și pneuri noi. nu are nimic, dar nimic nu sa bătut, aproape de necrezut pe Mini al acelor ani. Frumos, sănătos, fără lacrimi sau imperfecțiuni pe scaune, are prima placă în Milano și anvelope noi. Prețul cerut de 5.900 euro, este unul corect mai ales că este totuși dificil de găsit un exemplar atât de original și aflat într-o stare atât de bună.

Pentru pretențioși, recomandăm un prestigios Maserati 222 de culoare gri metalizat model 1989 aflat întro-o stare originală foarte bună având printre dotări tapițerie într-o combinație de piele cu Alcantara imaculată. Exemplarul a avut doar doi proprietari anterior, are primul număr de înmatriculare original de Imperia și doar 90.000 km parcurși certificați. Prețul de 8.700 euro este mai mult decât acceptabil pentru un astfel de model aflat în această stare.

Alt exemplu îl constituie un Volvo 240 Polar fabricat în 1989 având culoarea roșie și plăcuță aurie – Targa d’Oro emisă de ASI pentru originalitate. Exemplaru aflat într-o stare originală foarte bună cu doar 70.000 km rulați are în dotare motorul pe benzină de 2 litri și dispune de tapițerie din stofă fără urme de uzură. Pentru acest exemplar prețul solicitat de 7.500 euro este unul excelent ținând cont de starea în care se găsește acesta dar și raritatea lui mai ales că mai mult de 80 % dintre exemplarele acestui model au motorizare diesel cu foarte mulți kilometri rulați.

Pentru colecționarii, pasionații și cunoscătorii din domeniul auto-moto clasice din România recomandăm vizitarea salonului Milano AutoClassica pentru că aici vor găsi cu siguranță orice pentru intreținerea hobby-ului sau completarea colecței.

Complexul expozitional Fiere di Milano este accesibil în special cu linia de metrou Metropolitana Rossa chiar de la gara centrală din Milano cu stația Rho Fiere Milano. Biletul de intrare este de 25 euro sau 19 pentru cei care fac plata pe internet.

Text & Foto: Auto Retro Passion

Comments are closed.

December 14, 2018