SALONUL AUTO E MOTO D EPOCA PADOVA 2020

29 octombrie 2020
Comments off
301 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Salonul Auto e Moto d’Epoca, reprezintă principalul salon din Italia dedicat vehiculelor istorice și care se desfășoară în mod tradițional în cadrul pavilioanelor expoziționale de la Fiera di Padova. Evenimentul internațional este capabil să atragă entuziaști și comercianți din toată Europa. Ediția din 2020 organizată între 22-25 octombrie și care s-a desfășurat în plină pandemie covid 19, se închide cu un bilanț pozitiv potrivit organizatorilor, având în vedere premisele.

La scurt timp de la încheierea evenimentului, directorul firmei organizatoare Mario Carlo Baccaglini a declarat: „Am reușit să organizăm un eveniment de înaltă calitate în ciuda stării de urgență din sănătate la nivel mondial”. La această ediție, după cum era de așteptat, s-a înregistrat un aflux mult mai redus decât edițiile anterioare. Concret și chiar mai solicitant, se face în schimb „ecoul” cunoscutului dealer Marco Scotti, care declară: „Pe lângă faptul că au acordat mai multă atenție plăcuțelor cu numere de înmatriculare și documentației, mulți au apreciat versiunile și combinațiile de culori deosebite, precum un Porsche 911 SC de culoare maro vison la exterior și maro Pashà la interior”. Ce automobile s-au vândut cel mai repede? „Două exemplare Porsche 993, ambele cu un singur proprietar anterior. Modelele youngtimer sunt din ce în ce mai cerute și apare o nouă generație de colecționari ”, a completat același Marco Scotti. Evenimentul confirmă tendința modelelor youngtimer cu creștere foarte puternică, în detrimentul modelelor de tip oldtimer. Modelele antebelice, pe lângă faptul că necesită un angajament fizic și tehnic considerabil mai mare, sunt la distanță globală de experiența colecționarilor mai tineri. La achiziționarea unui automobil de epocă scânteia care declanșează achiziția provine întotdeauna din amintiri și mituri ale copilăriei.

Ediția din acest an a salonului padovan a avut în centrul atenției numeroase aniversări ale unor branduri celebre precum Alfa Romeo – 110 ani și Jaguar – 85 de ani dar și a unor modele care au contribuit decisiv la istoria modernă a automobilului precum Lancia Flavia (primul automobil italian cu tracțiune față, primul de mare serie având frâne cu discuri și primul cu motor boxer răcit cu apă) – 60 de ani, Range Rover (primul model off road multifuncțional) – 50 de ani și Fiat Uno Turbo IE (primul model de clasă mică dotat cu ABS) – 35 de ani. Pe lângă acestea de un mare interes s-a bucurat și prezentarea în avanpremieră de către Mercedes a noii generații Clasa S (seria W223).

Cel mai datat automobil expus la ediția din acest an a fost un rarisim Bugatti T13 din 1920 și care aniversează 100 de ani chiar în acest an. Printre cele mai rare s-a înumărat un exemplar al modelului ASA 1000 GT din 1965 expus de dealerul Ruote da Sogno. Faimoasa „ferrarina” a fost concepută dintr-o idee a lui Enzo Ferrari și beneficiază de un șasiu dezvoltat de Giotto Bizzarrini. Mecanica a fost opera unui alt mare nume în domeniul automobilismului, inginerul Carlo Chiti în timp ce stilul a fost creat de studiourile Bertone, cu ajutorul unui tânăr pe atunci, Giorgetto Giugiaro. Directorul de marketing al dealerului Ruote da Sogno, Patrizio Zaccarelli spune: „Am abordat această ediție cu mare entuziasm pentru a reafirma vitalitatea unei piețe care trece printr-o perioadă de transformări epocale. Auto e Moto d’Epoca a fost confirmat ca fiind cea mai importantă etapă italiană și cea mai profitabilă pentru vânzări, în special în segmentul de top ”. De la Auto Classic, clienții vizează sportul cu motor: „Cele mai populare modele sunt cele de curse. Acestea variază de la Fiat Cinquecento Abarth Trofeo din 1998 până la Porsche Carrera RS cu motor RSR și kit de caroserie sau un Alfa 75 Turbo Group A , cu care a concurat Nicola Larini ” a declarant managerul acestui dealer.

SALONUL MILANO AUTOCLASSICA 2020

Conform tradiției și la această ediție, au fost expuse la vânzare numeroase rarități. Un prim exemplu în acest sens este Sabrina, un microbuz Fiat 850 construit de Carrozzeria Fissore. Frumusețea unor astfel de evenimente este că există automobile pentru toate gusturile și bugetele, de la puținele modele de dinainte de război până la cele mai recente modele youngtimer și modele supercar. Între acestea s-au poziționat destul de bine la această ediție și modelele clasice ale anilor ’50 și ’60. Doar două exemplare realizate și acest lucru este suficient pentru a avea o indicație la cât de rar și de prețios poate fi spre exemplu un Ferrari 250 GT LWB California NART din Autoveneta Heritage Classic și care poate fi considerat una dintre vedetele acestei ediții ale salonului padovan. Managerul dealerului Auto Class, Ezio Perletti este, de asemenea, mulțumit: „Padova este încă cel mai frumoas salon, în ciuda inevitabilului declin al vânzărilor și al publicului străin legat de Covid. Așteptăm cu nerăbdare până în 2021 să fim din nou aici, la al doilea cel mai important salon din lume ”. De la Daniele Turrisi au triumfat modelele youngtimer, Trioul Martini alcătuit din două Lancia Delta, Integrale Group 4 și S4 și Iveco Daily al echipei de competiții Lancia din anii ’80, a provocat senzație. Daniele Turrisi a ținut să precizeze: „Există un mare interes pentru Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 și recentul BMW M4 CS. Printre clasici, singurul care a trezit o atenție deosebită a fost Lancia Aurelia B52 Cabriolet Vignale“.

În toate pavilioanele acestei ediții au putut fi observate automobile în anumite versiuni de echipare și culori, de la rozul unui Porsche 964 Carrera RS la nuanțele de verde ale unor exemplare de Porsche 928 S sau atractivul Fiat 1200 TV Spider. La standul Range Rover Classic Club, în centru atenței sau aflat o foarte rară versiune CSK cu 3 uși de culoare neagră și un exemplar LSE de culoare bronz. Alte exemple bune în acest sens au fost Lancia Flavia Zagato în albastru ministerial și unul dintre foarte rarele exemplare Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce din „Giallo Pergamena”. Un Volvo P1800 ES în auriu metalic părea de asemenea, magnific sau un Oldsmobile Dynamic 88 din 1959 în albastru, este, de asemenea, foarte fermecător, dar cu o bază excelentă pentru o restaurare. Printre modelele americane se afla și impunătorul Lincoln Town Car de culoare neagră care a aparținut actorului american Jack Lemmon. Pentru pasionații constructorului Ferrari care nu erau atrași de celebrele culori roșu și galben care predomină de obicei în gama brandului italian, puteau opta pentru elegantul model gran turismo 365 GTC4 care se găsea în culorile albastru și verde închis.

În cele patru zile de târg, ofertele culturale au însoțit pe cele tranzacționale, cu întâlniri tematice și expoziții de cel mai înalt nivel. În hala 3, la standul clubului ACI Storico a fost organizată în colaborare cu Intermeeting expoziția intitulată „Obișnuitul devine extraordinar” și unde au fost expuse 10 modele unice care evidențiază geniul italian în tehnică și stil. Dintre acestea, în prim plan s-a aflat Cisitalia D46 pe care a concurat legendarul pilot Tazio Nuvolari. „A fost o întrunire titanică”, a declarat Mario Carlo Baccaglini, proprietarul Intermeeting și care a mai adăugat: „Nimic nu a fost luat de la sine înțeles, dar mulțumită colaboratorilor care au lucrat pentru acest eveniment, la Fiera di Padova și tuturor expozanților, Auto e Moto d ‘ Epoca este confirmat ca un salon important în domeniul auto în Italia și în Europa ”. O altă expoziție foarte interesantă a fost „Prototipuri legendare” care, la 50 de ani de la hat-trick-ul istoric din cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1970, a fost sărbătorită de Porsche prin expunerea unor modele legendare precum: 550 Spyder, 906 Carrera 6 și 917 din 1969 condus de Steve McQueen în timpul filmărilor pentru filmul „The 24 Hours of Le Mans”.

SALONUL AUTOMOTORETRO TORINO 2020

În ceea ce privește sectorul moto, în prim plan s-a aflat expoziția intitulată „Omul care a învins giganții” și unde au fost expune un număr de 20 modele care au dominat istoria sportului pe două roți, din colecția Moto dei Miti. Și niciodată, ca anul acesta, prezența motocicletelor nu a fost atât de importantă, spune Bevilacqua, fondatorul echipei Althea Racing și al Muzeului Moto dei Miti: „În spatele fiecărei motociclete există talentul tuturor oamenilor care au însoțit-o, o moștenire a istoriei industriale și a excelenței umane. Aceasta este cultura pe care am vrut să-i spun pentru prima data în cadrul salonului Auto e Moto d’Epoca ”.

Aruncând o privire asupra ofertelor, așa cum s-a întâmplat și la ultima ediție a salonului Milano AutoClassica, desfășurată luna trecută, se poate observa o scădere globală a prețurilor, un semn încurajator pentru toți potențialii cumpărători. Piața acestor tipuri de vehicule a fost practic bine reprezentată la acest eveniment și, ca în fiecare an, reunește atât comercianți cât și persoane fizice. Ofertele de vânzare sunt dominate de automobile și, într-o măsură mai mică, de motociclete. Există mulți dealeri de piese de schimb, standuri cu machete auto, automobilia în general, precum și o infinitate de obiecte curioase de cumpărat sau pur și simplu doar de admirat.

Nu au lipsit demonstrațiile, cum ar fi cele referitoare la întreținerea automobilelor organizate de Ruoteclassiche împreună cu experții MaFra, care au explicat ce trebuie făcut ș ice nu trebuie, precum și, evident, alegerea produselor potrivite pentru fiecare suprafață interioară și exterioară. Demo-urile au fost destinate unui public limitat (și distanțat) de 10 spectatori la un moment dat, care au reușit să învețe gratuit câteva trucuri simple pentru a-și menține mașina într-o formă excelentă.

Ediția din 2020 a salonului Auto e Moto d’Epoca nu se poate lăuda cu „cifrele” de anul trecut, mai ales că, nu au fost publicate cifre oficiale din biroul de presă. Antonio Santocono, președintele pavilionului expozițional Fiera di Padova a spus: „Am reușit să realizăm ceea ce părea imposibil. Afluenții nu vor fi cei din alți ani, datorită și dificultății multor străini de a ajunge la noi, dar suntem mulțumiți de această ediție, într-o perioadă de dificultate incontestabilă pentru întreaga lume a târgului”. Alberto Scuro, președintele ASI a ținut să menționeze: „În această situație de urgență am fost cuprins de sentimentul de responsabilitate cu care au participat fanii, hotărâți să dorească să mențină vie această lume a pasiunii”.

Președintele ACI, Angelo Sticchi Damiani, concluzionează apoi: „ACI Storico, în rolul său de promotor al motorsportului istoric, nu putea rata un eveniment fundamental la nivel național și internațional. Felicit organizatorii pentru profesionalismul obișnuit și foarte ridicat și atenția impecabilă și respectuoasă pentru protejarea sănătății tuturor. Dorința adresată tuturor fanilor este ca, grație sacrificiilor, să ne putem întoarce cât mai curând posibil pentru a ne trăi pasiunea pe deplin și fără restricții ”.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Ruoteclassiche

Comments are closed.

December 04, 2020