Ultimele articole
SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA PADOVA 2019 (octombrie 31, 2019 6:59 pm)
MUZEUL FERRARI DE LA MARANELLO (octombrie 25, 2019 1:43 pm)
MERCEDES CLASA S W126 A CELEBRAT 40 DE ANI (septembrie 30, 2019 8:50 pm)
AVANGARDISTUL CITROEN CX A ANIVERSAT 45 DE ANI (septembrie 19, 2019 2:05 pm)

PEBBLE BEACH CONCOURS DˈELEGANCE 2019

23 august 2019
Comments off
589 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Duminică 18 August 2019, s-a desfășurat în California (Statele Unite ale Americii) o nouă ediție a evenimentului Pebble Beach Concours d’Elegance, considerat de majoritatea specialiștilor ca fiind cel mai mare concurs de eleganță auto din lume atât ca număr de vehicule istorice participante dar și ca număr de jurnaliști și vizitatori prezenți.

Pe parcursul a 10 zile(9-18 august), în diverse locații din peninsula americană Monterey s-au desfășurat numeroase evenimente dedicate automobile clasice și reunite într-un grandios eveniment cunoscut drept Monterey Car Week. Ultimul și totodată cel mai important eveniment care a încheiat Monterey Car Week a fost concursul de eleganță Pebble Beach Concours d’Elegance, ajuns la ediția cu numărul 69 și la care au concurat numai puțin 216 de automobile istorice grupate pe diferite clase și categorii.

Primul concurs care a deschis seria de evenimente de eleganță din peninsula californiană a fost Concours Pasadera desfășurat chiar în prima zi , urmat de marția trecută de Concours on the Avenue la care au concurat un număr de 175 de vehicule de excepție și care a avut câștigător Best of Show un exemplar O.S.C.A. MT4 1100 Vignale din 1952 și care a fost îndelung aplaudat de mulțimea de pe Ocean Avenue. Cu o caroserie spectaculoasă, proiectată de Giovanni Michelotti special pentru cursa de 24h de la Le Mans, unde a câștigat premiul pe clasă în 1953 și locul 17 la general. La competiția din acest an din SUA, berlinetta italiană a câștigat inclusiv trofeul The Spirit of 1000 Miglia.

Alte concursuri importante de eleganță și care s-au desfășurat în exclusivitate au fost: Concorso Italiano dedicat automobilelor de producție italiană, Legends of the Autobahn rezervată automobilelor producătorilor auto germani și Carmel Mission Classic unul de caritate și câștigat de un Mercedes-Benz 500K Special Roadster din 1936.

Printre multitudinea de spectacole, expoziții, curse și evenimente care caracterizează evenimentul American Monterey Car Week, s-a remarcat în special cea de-a 22-a ediție a Annual Ferrari Social at the Barnyard Ferrari Social la Barnyard, o mare reuniune a colecționarilor de modele Ferrari organizată de clubul Ferrari Owners Club și care s-a desfășurat în ziua de sâmbătă 17 august după-amiază.

Pebble Beach Concours d’Elegance este considerat cel mai important concurs de eleganță dedicat automobilelor istorice din lume și în special pentru piața americană. Multe nume ilustre din acest fascinant domeniu sunt invitate în fiecare an să facă parte din juriul concursului. La ediția din acest an printre invitați s-au înumarat Stefano Domenicali –  președintele Lamborghini, Valentino Balboni – legendarul pilot de teste Lamborghini și Andrea Zagato, director general al carosierului Zagato.

Ediția din acest an a concursului de la Pebble Beach a fost gazda a două centenare ilustre legate de numele constructorului auto britanic Bentley și carosierului italian Zagato, cu recenzii pe toată durata evenimentului având fiecare dedicate câte șase și respectiv două clase speciale. Alte categorii create special pentru această ediție au fost Bugatti Type 57 și Bugatti Grand Prix & Touring și cea dedicată unei serii de modele de tip Hot Rod istorice.

Cel mai „tânăr” grup prezent de la Pebble Beach din acest an, a dorit să aducă un omagiu legendarului supercar italian Lamborghini Miura, prezentând în acest scop un număr de 5 exemplare, fiecare cu un istoric captivant. Dintre acestea, în prim plan s-a aflat exemplarul protagonist în filmul „The Italian Job” care împlinește în acest an 50 de ani. Este vorba de un exemplar de P 400 din 1968 cu numărul de șasiu 3586 aflat în Colecția Kaiser, văzut în scena de neuitat printre curbele din Gran San Bernardo cu actorul Rossano Brazzi aflat la volanul acestuia. Alte două importante exemplare au fost versiuni P 400, ambele din Statele Unite. Primul, cu șasiul nr. 3303, a fost comandat în 1968 de către Șahul Persiei Mohammad Reza Pahlavi având o bară de protecție față cromată și un volan special și care a fost vândut cu puțin timp înainte de expulzarea sa, în timpul revoluției iraniene din 1979. Celălalt, din 1967, este al 22-lea exemplar dintre cele 25 din prima serie. A fost cumpărat inițial de pilotul elvețian Karl Foitek și a fost vândut în 1972 lui John Middleton din Lake Forest, Illinois și care a rămas proprietar pentru următorii 40 de ani. Actualul proprietar l-a cumpărat în octombrie 2018 și este al patrulea în ordine succesorală. Celelalte două exemplare sunt un unicat Miura SVR din 1968 care a aparținut fostului pilot de teste Lamborghini – Bob Wallace și un P400 în versiunea de top SV model 1968 care aparține președintelui FIA(Federația Internațională de Automobilism) – Jean Tod și care a fost supus unei restaurări complete realizată de divizia Polo Storico a constructorului Lamborghini.

Publicul de la Monterey Car Week s-a putut delecta și cu vizionarea unor automobile exclusive protagoniste în filme de mare succes, sosite de la Peterson Automotive Museum din Los Angeles, cum ar fi DeLorean din  „Înapoi în viitor” și Batmobile din 1989 din „Batman”.

Trofeul Best of Show din acest an de la Pebble Beach Concours d’Elegance, a fost câștigat de un Bentley 8 Litre J Gurney Nutting & Co model 1931. Din 1965, nici un model Bentley nu a mai câștigat cel mai prețios trofeu la Pebble Beach Concours d’Elegance. Victoria obținută în acest an este una absolută care simbolizează și un tribut suplimentar adus pentru producătorul auto britanic, fondat de Walter Owen Bentley în urmă cu 100 de ani. Exemplarul câștigător care a fost supus în anul 2004 unui amplu proces de restaurare în 2004, aparține din anul 2010 lui Sir Michael Kadoorie, proprietarul grupului CLP din Hong Kong. Acesta este unul dintre cele două exemplare construite în această configurație de către carosierul londonez JGurney Nutting & Co. Echipat cu un motor cu 6 cilindri de 8L, modelul britanic poate atinge o viteză maximă de 160 km/h.

Bentley-ul 8 Litre J Gurney Nutting & Co din 1931 a reușit să câștige marele trofeu de la această ediție în fața unei concurențe puternice venite din partea unor modele care au ajuns în finală, precum: Talbot-Lago T150C-SS Figoni & Falaschi Teardrop Cabriolet din 1938 deținut de Richard & Melanie Lundquist, Mercedes-Benz 540K Erdmann & Rossi Special Cabriolet model 1936 aflat în colecția Richard & Melanie Lundquist at the Pyramids sau Aston Martin DB4 GT Coupe Zagato din 1962 aflat în posesia lui David F. MacNeil.

Alte patru automobile prestigioase, toate provenite de la colecționari din Statele Unite ale Americii, au câștigăt celelalte premii pentru eleganță: un Talbot-Lago T150C-SS Figoni & Falaschi Teardrop Cabriolet din 1938, un Rolls-Royce Phantom The Brewster York Roadster model 1929, un Ferrari 250 GT Zagato Berlinetta Speciale fabricat în 1956 și un Alfa Romeo 6C 2500 Ghia Supergioiello Coupe din 1950.

Prima clasă dedicată constructorului britanic Bentley, respectiv cea cu motoare de 3 litri, a fost câștigată de modelul Speed ​​Model VdP Open Sports din 1927 aflat în posesia lui Bob Muggeridge iar ultima cea a modelelor postbelice, trofeul i-a revenit modelului Continental Type R din 1952 care face parte din colecția Anne Brockington Lee.

La cele două clase speciale dedicate carosierului italian Zagato, premiile au fost adjudecate de un Maserati V4 Zagato Spider din 1932 deținut de Lawrence Auriana pentru categoria antebelic și de un Aston Martin DB4GT Zagato model 1962 aflat în posesia lui David MacNeil, din 1962 la categoria postbelic, una mult mai disputată.

O altă categorie specială introdusă la această ediție a fost cea dedicată faimosului model interbelic francez Bugatti Type 57 și care a fost câștigată de un model Type 57SC Atalante din 1937. La noua categorie Hot Rod Cover Cars introdusă începând din acest an, câștigătorul a fost spectaculosul Ford „Kookie Kar” Roadster din 1922 construit de renumitul Norm Grabowski și care face parte din colecția Ross și Beth Myers. Premiul la clasa specială Lamborghini Polo Storico Private Owner Miura a fost obținut de exemplarul Miura SV cu anul de fabricație 1968 și aflat în colecția președintelui FIA – Jean Todt.

La ultimele ediții ale concursului american Pebble Beach, cei mai mari producători de automobile din lume folosesc evenimentul ca pe un prilej în care să dezvăluie cele mai noi modele cum a fost cazul în acest an cu: De Tomaso P72, Bugatti Centodieci, Ferrari F8 Tributo, Acura NSX, Pagani Huayra BC Roadster sau Lamborghini Aventador SVJ 63 Roadster Limited Edition dar și unele concept car-uri de ultimă oră precum: Aston Martin Valhalla, Ferrari P80, Lotus Evija, Lexus LC Inspiration, Acura Type S Concept sau Drako GTE.

Alte premii și mențiuni speciale

Alec Ulmann Trophy: Hispano-Suiza H6C Saoutchik Cabriolet 1929 (Charles & Karen Nearburg, Dallas, Texas)

Ansel Adams Award: Marmon 32 Five Passenger Touring 1910 (Mike & Sharon Silvera, Minden, Nevada)

ArtCenter College of Design Award: Ferrari 412 P Coupe 1967 (MJJV Cars, Rye, New York)

Briggs Cunningham Trophy: Maserati V4 Zagato Spider 1932 (Lawrence Auriana, Greenwich, Connecticut)

Center for Automotive Research at Stanford (CARS) Award: Bentley 3 Litre Harrison Open Two Seater Sports 1921 (Private Collection, Elveția)

Chairman’s Trophy: Howmet TX Coupe 1968 (Andreas Mohringer, Salzburg, Austria)

Charles A. Chayne Trophy: Lancia Lambda 5th Series Torpedo 1925 (Stanley & Merle Bauer, Beverly Hills, California)

Classic Car Club of America Trophy: Duesenberg J Murphy Disappearing Top Roadster 1930 (Paul & Cheryl Petrovich, Pebble Beach, California)

Dean Batchelor Trophy: Ford Bob Morris Roadster 1932 (Bruce Meyer, Beverly Hills, California)

Elegance in Motion Trophy: Horch 853 Sport Cabriolet 1937 (Valerie & Aaron Weiss, San Marino, California)

Enzo Ferrari Trophy: Ferrari 735 S Monza Scaglietti Spyder 1954 (Thomas Peck, Huntington Beach, California)

FIVA Postwar Trophy: Aston Martin DB5 Vantage Coupe 1965 (William & Christopher Sharples, New York, New York)

FIVA Prewar Trophy: Renault XB Labourdette Transformable Landaulet 1907 (Steve & Marilee Hamilton, Washoe Valley, Nevada)

The French Cup: Talbot-Lago T26 Grand Sport Rocco Motto Barchetta 1950 (Ralph & Marion Stadler, Meggen, Elveția)

Gran Turismo Trophy: Alfa Romeo 8C 2300 Zagato Spider 1931 (Jonathan Feiber and Heather Buhr, Atherton, California)

Lincoln Trophy: Lincoln Continental Brunn Town Car 1941 (Marshall Miller, Kansas City, Missouri)

Bob Cole Lucius Beebe Trophy: Rolls-Royce Phantom III Inskip Special Henley Coupé din 1937

Text: Auto Retro Passion

Foto: Pebble Beach Concours d’Elegance; Drew Phillips

 

Comments are closed.

November 21, 2019