ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
Cadillac Allante in tunelul de teste aerodinamice al carosierului Pininfarina
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
Exemplare de Cadillac Allante imbarcate in aeronava Boeing 747
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
Cadillac Allante pe linia de montaj la Detroit-Hamtramck din SUA
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
Detalii tehnice in brosura de prezentare Cadillac Allante in 1987
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PRIMUL SUPERCAR DE LA FERRARI A SERBAT 40 DE ANI 55 DE ANI DE LA DEBUTUL ULTIMULUI MODEL FIAT DE LUX În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac […]
În urmă cu 35 de ani, prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa la comercializare modelul cabriolet de două locuri Allante. Dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac de finisări luxoase, un echipament de dotări premium complet, un excelent confort la rulare dar și de unele soluții tehnice avansate. Cu toate acestea, performanțele doar medii și prețul foarte ridicat de la debut, au contribuit la eclipsarea sa în fața principalelor modele concurente, înregistrând o carieră discretă.
La mijlocul anilor ’80, brandul auto american Cadillac era încă cunoscut ca „standardul lumii” în materie de lux auto. Divizia de lux a concernului american General Motors care odinioară era specializată pe capodopere dotate cu motoare V16 construite manual în anii ’20 și ’30, a devenit treptat producătorul de modele rebrenduite ale producătorului popular Chevrolet (din același grup General Motors) care erau decorate cu acoperișuri de vinil și prevăzute cu capace cromate pentru jante și dotări de lux suplimentare. Cu astfel de modele, se părea că, viitorul celebrului brand american nu mai era atât de sigur.
Pentru a putea schimba această imagine de marcă mai puțin favorabilă, conducerea General Motors de la începutul anilor ’80 a luat decizia dezvoltării unui model fără compromisuri de eleganță, performanțe și tehnologie. Scopul a fost cu nimic mai puțin decât punerea laolaltă a celor trei obiective în cel mai bun cabriolet ultra-luxos pe care GM l-a produs vreodată.
Stilul a fost încredințat carosierului italian Pininfarina, recunoscut la nivel mondial, acolo unde numeroase automobile fascinante ca design, au fost create în studiourile acestuia. Colaborarea cu carosierul italian nu era cu una chiar nouă, deoarece Pininfarina fusese solicitat anterior de către Cadillac pentru realizarea unor caroserii pentru modelul V-16 Phaeton din 1931 dar și pentru modelul Eldorado Brougham din 1959. Această a treia colaborare s-a dovedit, de asemenea, genială cel puțin în ceea ce privește atractivitatea inițială a mașinii finite. Italienii au creat o caroserie cabriolet cu un design elegant și curat fără elemente inutile, cu o siluetă joasă și o linie aerodinamică (CX:0,34 – o valoare excelentă pentru o caroserie de acest tip la acea dată).
Pentru partea mecanică a modelului cabrio, conducerea americană a optat pentru o platforma tehnică derivată din cea a modelului Eldorado și care era utilizată cu unele mici modificări și de modelele contemporane din același segment ale concernului american General Motors: Buick Reatta, Buick Riviera și Oldsmobile Toronado. Aceasta dispunea de motor poziționat frontal transversal, tracțiune pe roțile din față, suspensie independentă pe ambele punți în față cu schemă McPherson iar în spate cu resort monolamelar transversal, sistem de frânare servoasistat cu discuri ventilate plus ABS și direcție cu cremalieră servoasistată hidraulic.
La debutul său în septembrie 1986, modelul Allante a fost rapid apreciat și considerat un model exclusiv. Cabriolet-ul american cu două locuri, primul model de acest fel de la Cadillac din 1941, era elegant, dinamic și cu un aspect ultra luxos. Acesta era echipat în standard cu: soft top acționat electro-hidraulic, hard top în culoarea caroseriei, scaune sport Recaro reglabile electric pe 10 direcții, instalație de aer condiționat cu control automat, tapițerie din piele, computer de bord, instalație audio – stereo de ultimă generație, dotări considerate impresionante pentru anul 1986.
Același stil elegant și luxos se regăsea și la interior, semnat de aceleași studiouri Pininfarina. Acesta beneficia de materiale premium pentru finisare precum pielea prelucrată manual și de o planșă de bord cu consola centrală îndreptată spre șofer. Tot aici merită menționate tabloul de bord cu afișaj electronic-digital parțial (o soluție tehnică destul de rară la acea dată) și volanul reglabil electric cu comenzi pentru sistemul audio. Numele Allante a fost selectat de General Motors dintr-o listă de 1.700 de selecții generate de computer.
Dimensiunile și gabaritul luxosului model cabriolet american (Lxlxh: 4.539×1.864×1.308 m, ampatament 2.525 m, greutate 1.630 kg) erau comparabile cu cele ale principalelor modele competitoare: Mercedes 500 SL (R107), Jaguar XJS V12 Convertible, Maserati Biturbo Spider și Chrysler TC by Maserati.
Pentru propulsie a fost propusă o versiune modernizată a V8-ului Cadillac HT4100 având în acest caz blocul motor din aluminiu, conducte lungi de admisie și compresie mai mare. Acesta avea o cilindree de 4.087 cmc, distribuție cu ax came în bloc și alimentare cu injecție electronică secvențială de combustibil. Motorul dezvolta o putere maximă de 172 CP la 4.100 rpm și un cuplu maxim de 319 Nm la 3.200 rpm. Transmisia era asigurată de o cutie de viteze automată cu 4 rapoarte și care reprezenta o versiune îmbunătățită a cutiei de tip GM HT440 FWD (F7) pentru un motor mai puternic. Cu acest grup motopropulsor, modelul american înregistra performanțe dinamice relativ bune: accelerație 0 – 60 mile / h (0 – 96 km/h) în 9,5 secunde și o viteză maximă de peste 120 mile / h (200 km/h), însă principalele modele competitoare Mercedes 500 SL și Jaguar XJS V12 Convertible reușeau performanțe cu mult mai bune, accelerație 0 – 100 km/h în 6,9 și respectiv 6,7 secunde iar viteza maximă era de 225 km/h și respectiv 235 km/h.
O garanție de șapte ani era oferită de asemenea, standard, fără precedent pentru GM iar fiecare exemplar al modelului a primit o inspecție extinsă înainte de livrare, care a inclus un test condus de 25 de mile de către o echipă de tehnicieni dedicați, care au semnat înainte ca respectiva mașina să ajungă la client.
Prețul de bază la debut era de 56.533 dolari americani, a fost de departe cel mai scump model Cadillac de la grandioasele V16 construite practic manual din perioada de dinaintea celui de-al doilea război mondial. Acest preț extrem de ridicat s-a datorat în primul rând procesului de asamblare destul de lung și considerat chiar bizar. Pininfarina nu doar a semnat designul modelului american, ci a construit cel puțin parțial, caroseriile. În timp ce panourile exterioare (inclusiv capota ușoară din aluminiu, capacul portbagajului și hard-top-ul detașabil) erau componente unice care nu erau comune cu niciun alt model GM, platforma tehnică al lui Allante era aproape similară cu cea a modelului Eldorado. Acest lucru a condus practic la construcția parțială a caroseriilor la fabrica Pininfarina de lângă Torino (Italia), acolo unde au fost montate panourile exterioare specifice modelului Allante. Odată cu finalizarea acestei operațiuni, caroseriile complet asamblate și vopsite au fost încărcate pe suporturi special construite în aeronave Boeing 747 (56 unități la un singur transport) pentru călătoria de întoarcere în SUA la fabrica Hamtramck GM din Michigan. Aici, trenul de rulare, motorul și cutia de viteze au fost asamblate pe șasiu pentru finalizarea procesului de producție.
A fost, practic așa cum a descris-o chiar Cadillac PR, respectiv: „cea mai lungă linie de asamblare din lume”. A fost, un proces destul de complex care aproape a condus la unele probleme de control al calității dar și ineficient, ceea ce a dus la creșterea costului final al lui Allante până la punctul în care GM a pierdut bani la fiecare exemplar produs.
Deși toată presa de specialitate americană a apreciat modelul Allante pentru look-ul elegant și mai exclusiv, finisările luxoase, echipamentul de dotări premium impresionant, confortul excelent la rulare dar și unele soluții tehnice avansate. Cu toate acestea, performanțele doar medii obținute de motorul V8 de 4,1 litri de la debut, comportamentul mai puțin sportiv și prețul de achiziție foarte ridicat, au contribuit la eclipsarea modelului american în fața principalelor modele concurente mai prestigioase precum Mercedes 500 SL și Jaguar XJS V12 Covertible iar succesul la public a întârziat să apară. Cadillac spera să vândă cel puțin un număr de 4.000 exemplare în anul 1987 însă nu a reușit decât 3.363. Un an mai târziu, numărul total de exemplare comercializate a fost de doar 2.569.
În cursul anului 1987 lista de dotări standard a Cadillac-ului Allante a fost completată cu un sistem audio mai performant Delco-GM /Bose Symphony Sound System, prima antenă AM / FM / Cellular Phone retractabilă din industrie și un modul complex de iluminare. Singura opțiune disponibilă era telefonul celular, instalat într-o consolă centrală blocabilă. Prețul de bază a fost redus la 54.700 de dolari (echivalentul a 124.605 dolari în 2020).
La Salonul Auto de la Geneva din 1989, luxosul cabriolet american își face debutul pe piața europeană care acum beneficia de o motorizare V8 mai performantă de 4,5 litri capabilă să dezvolte o putere de 200 CP la 4.300 rpm și un cuplu maxim de 366 Nm la 3.200 rpm. Acest motor a oferit modelului performanțe ușor superioare: accelerație 0 – 60 mile/h (0 – 96 km/h) în 7,9 secunde și o viteză maximă de 205 km/h. Allante a primit, de asemenea, un nou sistem de amortizoare sensibile la viteză, numit Speed Dependent Damping Control sau SD²C și care rigidiza suspensia la viteze de 25 mph (40 km / h) și 60 mph (96 km / h). O altă îmbunătățire adusă, a fost un sistem de direcție cu asistare variabilă în funcție de viteza de deplasare. Tot acum a fost introdus și un nou tip de cheie denumită GM’s Pass Key (Personal Automotive Security System). Până la finalul acestui an au fost comercializate un număr de 3.296 unități.
General Motors a redus prețul de bază al modelului la 50.900 USD începând cu anul 1990, propunând de această dată hard top-ul detașabil doar ca opțiune. În același timp, a fost introdus tabloul de bord cu instrumente analogice ca opțiune fără cost suplimentar dar și noi echipamente de siguranță precum dispozitivul airbag pentru șofer și sistemul de control al tracțiunii Bosch II. Per total, în 1990 au fost fabricate un număr de 3.101 exemplare.
Anul 1991 aduce pentru modelul cabriolet de la Cadillac îmbunătățiri de ordin stilistic la unele detalii de la exterior (blocurile optice spate, oglinzile retrovizoare) și interior (scaune, tabloul de bord) precum și la echipamentul de dotări (sistem audio Bose de 200 w, volan ajustabil pe două direcții, retrovizoare exterioare pliabile). În ciuda acestor îmbunătățiri, vânzările nu au reușit să mai crească ba dimpotrivă, acestea au continuat să scadă, ajungând la un total de 2.500 unități în anul 1991 și 1.931 unități în anul 1992.
Allante model 1993, introdus spre finalul anului 1992, urma să fie cel mai bun și, din păcate, ultimul an de producție al cabriolet-ului Cadillac. Au fost aduse numeroase îmbunătățiri semnificative, inclusiv înlocuirea vechiului motor V8 Cadillac cu axul cu came în bloc cu noul V8 Twin Cam 32V Northstar. Acest V8 beneficia de distribuție cu 4 axe cu came în chiulasă și 4 supape pe cilindru și reușea să dezvolte o putere de 295 CP la 5.600 rpm și un cuplu de 393 Nm la 4.400 rpm. Vechea transmisie automată F7 a fost abandonată în favoarea uneia controlată electronic – 4T-80EGM, care era mult mai modernă și mai capabilă să gestioneze puterea suplimentară a noului motor Northstar. Cu acest nou motor introdus în premieră și care ulterior a fost implementat pe celelalte modele Cadillac (Deville, Seville, Eldorado), Allante reușea performanțe foarte bune, comparabile cu ale modelelor concurente contemporane. Astfel, pentru un sprint de la 0 la 60 mile/h (0 – 96 km/h) erau suficiente 6,4 secunde în timp ce viteză maximă era de peste 225 km/h. În plus, suspensia spate dispunea acum de o nouă schemă cu brațe transversale interconectate cu lungime inegală care asigura o dinamică mai bună și o manevrabilitate superioară. De asemenea, pentru modelul din 1993, sistemul SD²C a fost modernizat, oferind o amortizare mult mai progresivă, o rulare mai echilibrată și o ținută de drum mai sigură iar dispozitivul ABS, servoasistarea variabilă a direcției și controlul tracțiunii erau acum incluse într-un singur modul electronic. Modificările aerodinamice minore, cum ar fi grila frontală restilizată, spoilerul frontal de dimensiuni majorate, farurile revizuite, retrovizoarele exterioare de concepție nouă și portierele cu geamuri dintr-o singură bucată, au modernizat aspectul general al lui Allante. În urma acestor îmbunătățiri modelul Cadillac a fost capabil să servească drept Pace Car pentru cursa Indy 500 din acel an, doar cu adăugarea echipamentului de siguranță necesar pe pistă, care îl diferențiază de un model standard. A existat, de asemenea, un nou hard top opțional, scaune revizuite și un nou sistem audio premium Delco-Bose cu difuzoare de înaltă frecvență. Chiar dacă vânzările modelului 1993 au fost de departe cele mai bune de până atunci cu 4.670 de exemplare, în ciuda unui preț de bază care urcase până atunci la 61.675 USD, un model succesor pentru Allante nu va mai fi propus. Ultimul exemplar de Allante construit a zburat din Torino, Italia, pe data de 2 iulie 1993 și a fost finalizat la Detroit-Hamtramck 14 zile mai târziu.
Pe parcursul celor șapte ani de carieră au fost fabricate un total de 21.430 de exemplare. În ciuda eșecului lui Allante, aspectul său extraordinar, echipamentul de dotări sofisticat, istoria emblematică și producția scăzută asigură un viitor sigur pentru colecționarii de automobile. GM nu a încercat un alt roadster ultra-lux pentru un deceniu întreg (când a apărut descendentul direct al lui Allante, roadster-ul XLR în 2004), cedând piața modelelor europene consacrate.
Text: Auto Retro Passion
Foto: General Motors; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.