Ultimele articole
SAAB – 40 ANI DE MOTORIZARE TURBO (decembrie 10, 2017 10:27 pm)
FIAT 125 – ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI (decembrie 2, 2017 10:41 pm)
MUZEUL MILLE MIGLIA (noiembrie 27, 2017 7:20 pm)
MUZEUL NICOLIS (noiembrie 10, 2017 10:43 pm)

VERONA LEGEND CARS 2017 A 3-A EDIȚIE

14 mai 2017
Comments off
107 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


În perioada 5-7 mai s-a desfășurat la Verona  a 3-a ediție a salonului Verona Legend Cars, cel mai important salon al anului din regiunea italiană Veneto dedicat  automobilelor și motocicletelor de colecție. Desfașurat în complexul expozițional de la Verona Fiere, la ediția din acest an au fost prezenți un numar de circa 5.00 de expozanți și peste 1.350 de vehicule istorice expuse. Printre cele mai impresionante apariții oficiale din rândul producătorilor auto s-au înumărat: Abarth, Alfa Romeo, Ferrari, Jaguar, Lancia, Mercedes și Porsche. Mai jos va prezentam impresiile noastre de la fața locului.

A treia ediție Verona Legenda Cars a înregistrat creșteri semnificative în comparație cu ediția din 2016.  În cele trei zile ale evenimentului au fost prezenți peste 10.000 de vizitatori, o creștere de 40 % față de anul precedent iar numărul de vehicule istorice expuse a fost mai mare cu 10 % comparativ cu ediția precedentă.

La exterior în fața complexului expozițional a fost amenajat pe o suprafață de 15.000 mp, un circuit de circa 1 kilometru lungime și pe care s-au desfășurat evenimentul “La Sfida dei Campioni” fiind organizate curse cu modele de competiție caː Lancia 037, Lancia Delta HF Integrale , Abarth 695 și Abarth 124 Rally avându-i protagoniști pe piloțiiː Miki Biasion, Markku Alén, François Delecour, Lucky Battistolli, Piero Liatti, Piero Longhi – câștigătorul la această ediție și Fabio Andolfi precum și unele demonstrații cu modele de competiție de tip monopost și de turism din anii  ˈ50 – ˈ70 care aparțin membrilor cluburilorː SL Classic Club, Club Peschiera Motori și Vicenza Cars.

Organizatorul salonului veronez, care este  responsabil cu organizarea printre altele și cu Auto e Moto D’Epoca de la Padova a avut ca obiectiv crearea unui alt eveniment de gen pentru fanii vehiculelor istorice, dar de dimensiuni și afluență inferioare față de cel mai important eveniment italian de gen – Auto e Moto D’Epoca de la Padova dar având specficul său. După cele trei zile ale evenimentului, managerul echipei organizatoare – Mario Carlo Baccaglini a declarat satisfăcut: „În trei ani, acest târg a crescut ca și cum ar avea zece ediții.“

În cele  trei hale din complexul expozițional de la Verona Fiere, pasionații de automobile și motociclete de colecție au putut admira pe o suprafață de peste 40.000 mp, numeroase standuri cu dealeri de vehicule istorice, cluburi, organizatori de evenimente, distribuitori de piese și accesorii, cluburi, registre auto-moto, ateliere de restaurare, anticari, comercianți de machete auto-moto, librari, muzee, producatori de consumabile, vestimentație vintage și cosmetice auto.

În prim plan s-au aflat producătorii auto italieni cu numeroase modele old si youngtimer, exemplare unicat, modele de competiție care aparțin muzeelor proprii. Dintre aceștia s-au remarcat în special Lancia prezent cu o selecție de exemplare de competiție ale legendarului model Lancia Delta HF Integrale, Abarth care a expus cele mai titrate modele de competiție din anii ˈ60 – ˈ70 precumː 750 Record Monza Zagato – 1960, 1000 Gr.5 – 1962, 1000 Bialbero – 1965, 695 SS – 1965, 1000 SP – 1969, 2000 SP 010 – 1969 și 131 TC Gr.5 și Alfa Romeo cu un studiu tematic interesant, intitulat „Rosso Alfa 1987 – 2007” care a vizat sărbătorirea celor mai importante succese din competiții de la categoria Superturisme din acea perioadă de glorie Alfa Romeo: 75 Turbo Evoluzione, 155 DTM, 155 BTCC, 156 Super 2000 și 156 Superturismo.

Dintre producătorii auto ˮexterniˮ cel mai apreciat a fost Porsche care a aniversat 40 de ani de la lansarea modelului 928, fiind prezent cu numeroase modele de serie și de competiție.

Foarte interesante și care au atras foarte mulți vizitatori au fost standurile cluburilorː  A.S.I. (Automotoclub Storico Italiano), Scuderia Jaguar Storiche care a aniversat 10 ani, Veteran Car Club Verona, Historic Cars Club Verona, Registrul Italian Fiat, Officina Ferarese, Benaco Auto Classiche, Lancia Thema Club Italia, Alfa Speciale și Historiclub Simca dar și muzeelorː Nicolis din Verona – Villafranca care a aniversat cu această ocazie 110 de ani activitate a producătorului auto Lancia cu trei modele legendare (Beta 20HP Tipo B Runabout SGV din 1911, Aurelia B20 GT 2500 model 1957 și Flaminia 3C 2.8 Convertibile din 1957) și Ferrari din Maranello care sărbătorește 70 de la înființare fiind prezent cu ultimul monopost de Formula 1 SF 70H, două spectaculoase simulatoare de Formula 1 și pullman-ul special Discover Ferrari & Pavarotti Land.

De un mare interes din partea vizitatorilor s-au bucuratː exemplarul unic de Ferrari 250 GT 2+2  model 1962 care s-a aflat în dotarea poliției Squadra Mobile, un Alfa Romeo 6C 2500 Ministeriale din 1942, un Alfa Romeo 6C 2500 Sport Freccia DˈOro din 1949 și concept car-ul Evoluzione GT dezvoltat de un grup de entuziaști cu sprijinul RAV Aerospace ca un omagiu adus legendarei Lancia Delta Integrale . De același mare interes s-au bucurat și vehiculele militare tactice  multiuzː Lince Special T și Bandvagn 206 cu șenile, ambele aflate în dotarea regimentului 4 alpin de parașutiști Ranger precum și nava militară anfibie San Giusto la scara 1ː25 sau torpila marină invizibilă Siluro Lenta Corsa din 1941.

Alaturi de modelele istorice expuse, au fost prezentate și modele noi lansate în ultimul timp precum : Alfa Romeo Stelvio, Tesla S,  X și Powerwall sau Smart Fortwo Cabrio Brabus Greenflash electric drive .

La salonul veronez am observat un inters în creștere din partea colecționarilor pentru numeroasele exemplare expuse de Lancia Delta Integrale 16V EVO,  Ferrari cu modelele Mondial, 308 și Testarossa sau Porsche cu modelele 911 din seria G, 964 și 996  la prețuri cuprinse între 40.000 și 100.000 euro. Pe lângă acestea, un inetres major din partea colecționarilor am observat și pentru exemplare mai rare ale unor versiuni sportive precumː  Renault 5 Alpine Turbo, Fiat 131 Racing 2000 TC sau BMW 745I care aveau prețuri ridicate. Cu toate că am constatat o ușoară creștere a prețurilor la automobilele clasice, oferta fiind  variată mai ales ale marcilor italiene circa 75 % dintre acestea, multe dintre ele erau deja tranzacționate din prima zi a salonului. Cele mai tranzacționate exemplare au fost cele ale producătorului Alfa Romeo cu modelele: Giulietta, Giulia și Giulia GT urmat de Fiat cu modelele: 500, 800 și 1100, în timp ce modelele constructorului Porsche și-au găsit mai puțini clienți printre colecționari.

Colecționarii, pasionații si cunoscătorii de automobile clasice puteau achiziționa la salonul italian exemplare impecabile la prețuri pe măsura calității sau exclusivitații precum: Maserati Mistral 3700 Coupe Iniezione în stare nouă cu doar 4.806 km parcurși pentru 215.000 euro, Ferrari 512 BB din 1980 cu numai 38.383 km parcurși pentru 399.000 euro, Jaguar XK 120 3.4L model 1952 complet restaurat cu 17.000 km la bord pentru 109.000 euro, Alfa Romeo Giulia 1600 Super model 1966 în stare nouă cu doar 9.687 km parcurși la pretul de 32.000 euro, Lancia Delta HF Integrale 16V EVO 1 fabricat în 1992 cu 92.382 km la bord  pentru 45.000 euro, Oldsmobile Super 88 Holiday Sedan model 1956 cu 65.000 mile la bord pentru 39.000 euro, Fiat 500 C Belvedere  model 1952 cu numai 14.347 km parcurși pentru 10.700 euro, Mercedes 220/8 W114 fabricat în 1971 cu doar 69.052 km parcurși la prețul de 12.500 euro, NSU Prinz 4L model 1970 cu numai 49.574 km la bord pentru 4.700 euro, Mercedes 450 SLC 5.0 fabricat în 1981 cu 103.836 km parcurși la prețul de 32.700 euro, Citroen Mehari model 1973 în stare nouă cu 100 km parcurși pentru 18.000 euro, Lancia Prisma 1.3 model 1986 cu 117.415 km la bord la prețul de 3.000 euro, Jaguar XJ6 4.2 an de fabricație 1970 cu 81.389 km parcurși pentru 12.500 euro, Porsche 912 model 1966 cu 112.872 km la bord pentru 58.000 euro, Peugeot 504 GL fabricat în 1978 cu 149.569 parcurși oferit pentru 5.200 euro, Alfa Romeo Arna model 1986 în stare nouă cu doar 2.200 km la bord pentru 8.700 euro sau Lancia Flaminia 2.5 3C GT Coupe Touring model 1961 cu doar 20.650 km la bord pentru 89.000 euro.

Complexul expozitional Verona Fiere este accesibil, fiind situat la aproximativ 500 m de gara centrală din Verona iar biletul de intrare este de 15 euro.

Text & Foto:  Auto Retro Passion

 

Comments are closed.

December 14, 2017