Ultimele articole
SAAB – 40 ANI DE MOTORIZARE TURBO (decembrie 10, 2017 10:27 pm)
FIAT 125 – ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI (decembrie 2, 2017 10:41 pm)
MUZEUL MILLE MIGLIA (noiembrie 27, 2017 7:20 pm)
MUZEUL NICOLIS (noiembrie 10, 2017 10:43 pm)

TIRIAC COLLECTION

23 iulie 2016
Comments off
84 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Ţiriac Collection, singura colecţie personală de automobile si motociclete din România deschisă publicului este accesibilă pasionaţilor de cai putere, de aproximativ un an într-o varianta extinsă cu o suprafaţă de 4300 mp, dublu faţă de spaţiul iniţial care a fost inaugurat in 28 noiembrie 2013 iar numarul exponatelor a fost deasemenea dublat fata de cele circa 70 de la inaugurare. Galeria găzduieşte în prezent peste 150 de modele exceptionale de automobile şi motociclete care însumează mai mult de 30.000 de cai putere. Mai jos gasiți impresiile noastre de la fața locului, echipa noastra fiind prezentă la ambele inaugurari.

 „Aceasta pasiune a mea cel putin nu este noua, insa timp de vreo 40 de ani nu am avut timp de ea pentru ca in fiecare saptamana trebuia sa dorm intr-un alt loc. In ultima vreme am compensat aceasta lipsa de timp. Masinile de colectie au devenit o investitie mai buna decat orice alt mijloc la Bursa din New York”, a declarat omul de afaceri Ion Tiriac.

 Ion Ţiriac este românul cu cea mai impresionantă colecţie auto, una care poate rivaliza cu unele dintre cele mai mari din lume, atât prin valoare şi diversitate, cât şi prin starea impecabilă în care se află automobilele si motocicletele. Iar spaţiul de prezentare – o clădire nouă, rotundă, cu mediul interior controlat şi cu spaţii generoase şi bogat luminate – este unul potrivit pentru a face o incursiune printre cele mai interesante, mai spectaculoase dar şi mai scumpe maşini pe care le-aţi putea vedea în România. Omul de afaceri Ion Tiriac are in colectia sa circa 250 de exemplare iar periodic, in configuratia expozitiei vor interveni schimbari. O parte din cele expuse vor fi inlocuite cu altele care sunt acum tinute departe de ochii publicului.

 In centrul atenţiei colectiei se afla ultimele doua modele achizitionate de Ion Tiriac in 2015: LaFerrari si Porsche 918. Primul reprezinta proiectul cel mai ambiţios al producătorului italian, primul model hibrid care dezvoltă 963 CP. Construit în serie limitată de 499 de unităţi, modelul a putut fi achiziţionat strict de către clienţi atent selectaţi de producător. Pentru a-şi atinge obiectivele legate de performanţele modelului LaFerrari, constructorul italian a apelat la experienţa echipei din Formula 1 în ceea ce priveşte alegerea materialelor şi a mizat pe abilităţile lui Rory Byrne, designer celebru al F1, responsabil pentru nu mai puţin de 11 titluri mondiale câştigate de echipa italiană în curse. Supercarul german hibrid produs în serie limitată de 918 unități a costat peste 800.000 euro și are numărul de serie 378, precum și semnătura lui Wolfgang Porsche ca semn al aprecierii față de Ion Țiriac.

Extremele impresionante ale galeriei Ţiriac Collection sunt reprezentate de Porsche-ul 918 Spyder model 2015 si LaFerrari model 2014, ambele din productia actuala şi cvadriciclul Hurtu 3 ½ (1899), cea mai veche maşină expusă şi totodată cel mai vechi exemplar Hurtu cunoscut.

Fiecare exemplar din galeria Ţiriac Collection poate fi considerat exclusiv şi in acelasi timp un punct de referinta în istoria automobilului. Un exemplu este Duesenberg Model J din 1930 care a fost dezvoltat ca o alternativă americană la prestigioasele mărci europene precum: Bentley, Hispano-Suiza, Isotta-Fraschini sau Rolls Royce, a surprins industria auto din Statele Unite şi a oprit chiar tranzacţiile care se realizau la momentul respectiv la New York Stock Exchange. Exemplarul expus a aparţinut iniţial actorului Tyrone Power si este unic în lume, al doilea astfel de model fiind transformat într-o berlină. De asemenea Duesenberg este primul producător auto care a aranjat pedalele în ordinea în care acestea sunt distribuite şi astăzi: ambreiaj, frână şi acceleraţie.

Un alt exemplar de exceptie gazduit de galerie este Cord 812 Custom Beverly model 1937, model insotit de un certificat A.C.D. Certified Category 1 Original, care atesta autenticitatea tuturor pieselor componente. Cord 812 este primul automobil de productie americana si unul din primele din lume cu transmisie pe rotile din fata si reprezinta un reper in industria americana a designului auto.

Numele Pierce Arrow Model B din 1930 este sinonim cu luxul şi opulenţa în industria auto alături de mărci precum Cadillac, Packard şi Rolls-Royce. Familii regale, şefi de stat şi numeroase celebrităţi au deţinut un astfel de autoturism, inclusiv împăratul Hirohito al Japoniei, Şahul Persiei sau preşedinţii Statelor Unite Woodrow Wilson, William Howard Taft, Franklin Roosevelt şi John D. Rockefeller.

Majoritatea vip-urilor americane din anii ’50 – ’60 printre care si Elvis Presley erau mari fani ai marcii de lux Cadilla. Ţiriac Collection reuneşte câteva exemplare de excepţie ale mărcii, din care merita mentionate: Cadillac Torpedo Touring 1912, Cadillac Series 62 – 1960, Cadillac Sixty Special 1957 si Cadillac Eldorado Biaritz – 1959.

Tot la categoria automobile de productie americana si care îşi merită locul în colecţie sunt Chrysler Town and Country model 1949 dotat cu plafon retractabil din pânză acţionat electric, tapiterie din piele bicolora, jante cromate, radio si Stutz Blackhawk din 1974 avand caroserie realizată manual în atelierele Carrozzeria Padane din Modena, în Italia, iar din 1972 la Carrozzeria Saturn din Cavallermaggiore, lângă Torino. Al doilea prototip Stutz construit de Padane a fost primul model Stutz Blackhawk vândut vreodată, şi nu oricui ci starului Elvis Presley. Alaturi de acestea stau la loc de cinste si modele sport americane de succes precum Ford Mustang cu doua exemplare din prima generatie, Dodge Charger din a doua generatie si Chevrolet Corvette cu patru exemplare din primele trei generatii.

Galeria Tiriac Collection gazduieste singura colectie privata din lume de modele Rolls Royce Phantom I-VI, produsa pana in anul 1972, exemplarele expuse au apartinut anterior unor nume sonore precum Sir Elton John, Sammy Davis Jr. sau Bernie Ecclestone. De fapt, producatorii britanici sunt bine reprezentati in cadrul Tiriac Collection, exemplare foarte rare îţi trezesc atât amintiri, cât şi emoţii precum: Alvis Speed Twenty Five Sports Saloon din 1937, Daimler Conquest Century Drophead Coupe model 1956, Aston Martin-ul V8 Vantage din 1981, similar celui condus de Timothy Dalton in seria James Bond “Living Daylights” din 1987 sau Jaguar-ul XJ220 de 540CP (cea mai rapida masina de serie intre 1992-1993, 540 CP, 343 km/h, 0-100 km/h in 3.6 sec.) care a deţinut recordul în categoria maşinilor de curse de serie pe Nurburgring până în anul 2000.

Mare pasionat si cunoscator al marcii Mercedes, din colectia dl.Tiriac de la Bucuresti nu lipsesc doua modele exponentiale: SLR Stirling Moss, un roadster cu parbriz minuscul derivat din versiunea cabrio a lui SLR din care s-au construit doar 75 de exemplare si CLK DTM AMG, de 582 CP, construit pe baza versiunii din DTM in doar 100 de exemplare (coupe) si 80 de exemplare (cabrio). Alaturi de acestea pot fi admirate numeroase modele legendare precum: 540 K Cabriolet A, 300 Adenauer, 190 SL, 230 SL, V170 sau 600 in doua variante.

Pasionatii automobilelor sport italiene pot admira fascinantul Maserati Ghibli din 1968 ce a aparţinut, iniţial, artistului Sammy Davis Jr., membru al grupului lui Frank Sinatra – „The Rat Pack”, avangardistul Ferrari Dino 246 GT din 1972, galonata Lancia Fulvia 1.6 HF din 1969, spectaculosul Alfa Romeo Montreal din 1977 sau young-timere legendare precum Ferrari Testarossa model 1987, Lamborghini Diablo model 1991 sau sau Lancia Delta HF Integrale model 1993.

Fanii automobilelor de productie franceza vor putea admira modele celebre precum: Delage Type CO model 1920, Bugatti Type 57 Coach Ventoux din 1938, Renault Viva Grand Cabriolet BCX3 model 1938 sau Facel Vega din 1964.

Ţiriac Collection găzduieşte de asemenea sase motociclete de exceptie Indian Scout 741 (1943),  MV Augusta 175CST “Disco Volante” (1953), Harley Davidson FLH 80 Electra Glide (1979), Honda GL 1500C Valkyrie (1998) şi Harley Davidson WL (1941), alături de scuterul Piaggio Vespa PX200 Mad Rat By Aristide & Honore (1989).

Galeria, situată pe Calea Bucureştilor nr. 289, vizavi de Aeroportul Internaţional Henri Coandă, poate fi vizitată de vineri până duminică în intervalul orar 10:00-19:00. Cu doar 15 lei aveti acces la un univers formidabil, plin de cele mai interesante modele de maşini din istorie, iar asta graţie redeschiderii şi măririi galeriei Ţiriac Collection din Otopeni! Au apărut astfel modele noi din colecţia mult mai mare a miliardarului român, unele dintre ele fiind de neratat.

Text & Foto: Auto Retro Passion

 

Comments are closed.

December 14, 2017