Ultimele articole
SAAB – 40 ANI DE MOTORIZARE TURBO (decembrie 10, 2017 10:27 pm)
FIAT 125 – ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI (decembrie 2, 2017 10:41 pm)
MUZEUL MILLE MIGLIA (noiembrie 27, 2017 7:20 pm)
MUZEUL NICOLIS (noiembrie 10, 2017 10:43 pm)

TECHNO CLASSICA ESSEN 2017

14 aprilie 2017
Comments off
111 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


În perioada 5 – 9 aprilie 2017 s-a defasurat a 29-a editie a cunoscutului salon Techno Classica de la Essen (Germania) care este considerat de  specialiști ca fiind cel mai mare salon de automobile clasice din lume atât ca suprafață totală de expunere cât și ca număr de vehicule expuse.

La ediția din acest an a salonului german au fost prezenți circa 1.250 de expozanți. BMW, Ferrari, Jaguar, Mercedes, Opel, Porsche sau Volvo fiind doar o parte din cei 27 de producători auto prezenți oficial, unii dintre aceștia pentru a marca ani jubiliari cu modele care au facut istorie iar alții care au inclus diviziile proprii heritage

Cei peste 185.000 de vizitatori sosiți la această ediție au putut admira pe o supafață de circa 120.000 mp, peste 2.700 de vehicule old-timere, young-timere, modele de competitive, camioane, tractoare si motociclete clasice expuse multe dintre acestea fiind scoase la vanzare de case de licitații precum Coys cu circa 100 de exponate, dealeri sau persoane private. Deasemenea au fost prezenți circa 200 de cluburi auto-moto, peste 200 de furnizori de piese de schimb și accesorii, 80 de comercianti de machete auto și insigne, 60 de furnizori de literatura auto, ateliere de restaurat și organizatori de evenimente.

Fondat în 1989 ca un eveniment specific german, Techno Classica a devenit, treptat,  un eveniment de nivel internațional, grație calității ofertelor ˮculturale“ prezente la fiecare ediție. În acest an, în centrul atenției a fost expoziția dedicată Marelui Premiu de la Monaco din 1957     ( hala nr.6) cu o selecție de modele de Fornula 1 care au participat la acea cursa, printre care un Maserati 250F cu care Juan Manuel Fangio a câștigat acel Grand Prix, un Ferrari 801 pilotat de Wolfgang Graf Berghe von Trips, un Ferrari D 50, un Cooper Climax T43 și un Connaught Alta tip B.

O altă expoziție interesantă a fost cea dedicată  automobilelor electrice, care în urmă cu peste 120 de ani, a reprezentat o alternativă la dezvoltarea viitorului automobil. Expoziția amintește, cum în 1912, odată cu inventarea demarorului electric pentru automobilele cu motoare pe benzină, acesta a reprezentat punctul de cotitură în favoarea motorului cu ardere internă. Până în acel moment, motorul pe benzină a necesitat un efort imens pentru a fi inițiat, automobilele electrice reprezentând o alternativă mai mult decât viabilă pentru motorul cu ardere internă. În centrul atenției al acestei expoziții s-au aflat un Ayrton & Perry din 1882, considerat primul vehicul electric din istorie și un  Detroit Electric construit în 1915.

La această ediție, în centrul atenției s-au aflat producătorii autoː Ferrari care aniversează 70 de ani de la înființare fiind prezent cu numeroase modele de serie și competiție, Volvo care celebrează 90 de ani de activitate și 40 de ani de la lansarea modelului 262C, BMW care sarbatorește 40 de ani cu modelul Seria 7, vedeta standului fiind prototipul 767i Goldfish cu motor V16, Porsche care aniversează 40 de ani de la lansarea modelului 928, Opel care celebrează 60 de ani de la lansarea modelului Admiral fiind prezent cu toate modelele succesoare până la Senator, NSU cu avangardistul model RO80 cu motor Wankel cu pistoane rotative care a aniversat 50 de ani și Seat care aniversează 60 de ani cu modelul 600 (varianta spaniolă a Fiat-ului 600). Producatori precum: Alfa Romeo, Bentley, Bugatti, Citroen, Fiat, Jaguar, Lamborghini, Land Rover, Mercedes, Skoda sau Rolls Royce au fost în atenția vizitatorilor cu standuri oficiale având exponate  de colecție din muzeele proprii, multe dintre ele unicate dar și modele noi lansate de curând precumː Alfa Romeo Stelvio sau Mercedes Clasa E Coupe.

Râvnitul premiu Best of Show de la această ediție a salonului german a fost câștigat de un Alfa Romeo 6C 3000 Superflow IV din 1960 având o caroserie spectaculoasă creată de  Pininfarina și care a fost adus din Marea Britanie de la atelierul Jim Stokes. Premiul pentru clasa Cabriolet a fost obținut de un Delahaye 135MS Franay, în timp ce un Alfa Romeo 6C 2300 B Pescara din 1937 care aparține renumitului dealer german Theisen, a câstigat la categoria modelelor de dinainte de razboi iar un exemplar de Lancia Delta Integrale model 1992 a câștigat la clasa Youngtimer.

Cea mai mare atracție a Techno Classica este juxtapunerea unei tradiții excelente în domeniul auto retro cu exemplare recent restaurate. Prețul celor mai multe dintre aceste restaurări este de obicei, dezvăluit doar la cerere, dar pentru unii colecționari este o investiție mică la început, cu profituri adesea mult mai mari când aceștia se hotărăsc să le scoată la vânzare. Marii producători au descoperit de mult că clasicul lor nu doar ilustrează ADN-ul fiecărui brand, cum au fost aniversările de la Opel sau Volvo, ci poate constitui un model de afaceri separat, ca în cazul lui Ferrari și al programului său de certificare Classiche sau Lamborghini cu atelierul sau Polo Storico care a prezentat un Miura P400 SV model 1971 complet restaurat și structura-șasiul unui  Countach LP400  din 1976 care este următorul lor proiect.

Spre deosebire de Aston Martin, care îi ajută pe clienți să caute modele specifice inclusiv pentru restaurările lor ulterioare, Jaguar se îndreaptă spre o cale inovatoare și individuală cu programul „Reborn”. Primul exemplar din acest program a fost un E-Type coupe din 1962 din seria 1 care a fost prezentat în premieră la Techno Classica. Inițial limitat la 10 exemple și restaurat conform specificației originale într-un atelier nou din Coventry, modelul E-type Reborn este disponibil la un preț de pornire de 333.000 de Euro.

Un număr mare de automobile clasice de top și-au schimbat proprietarii în urma unor licitații de la acest eveniment, care a câștigat o bună reputație pentru o piață importantă al acestei categorii de automobile. Un Fiat 8V cu caroserie Vignale a ajuns să fie achiziționat pentru aproape 1 milion de Euro, la fel ca și în cazul unui Bugatti 57SC model 1938 cu caroserie Gangloff,  în timp ce un BMW Z1 Alpina s-a vândut pentru o sumă record de 165.000 Euro și exemplele ar putea continua.

Conform declarațiilor organizatorilor salonului german, la ediția de anul trecut, aproximativ 40% din automobilele expuse au fost vândute,  acesta fiind un semn bun pentru piața automobilelor clasice care este în continuă creștere atât ca număr de tranzacții cât și ca prețuri de achiziție, aceasta constituind o oportunitate pentru demararea unei afaceri în acest domeniu. Tot organizatorii au mai confirmat prezența în premieră la Techno Classica a unor noi dealeri de automobile clasice, în prim plan aflându-se dealerul Girardo & Co. care a avut la stand printre altele un excepțional model Lancia Aurelia B245 Spider America din 1955 și un Porsche 993 GT ˮStrassenversionˮ model 1996 din colecția lui Ralph Lauren.

Salonul german oferă posibilitatea colecționarilor, pasionaților sau cunoscătorilor să achiziționeze vehicule istorice impecabile la prețuri pe măsura calității sau exclusivității precumː Siata 500 Record din 1946 exemplar unic pentru 375.000 Euro, Lotus 11 din 1956 pe care a concurat pilotul britanic Graham Hill pentru 350.000 Euro, Maserati 3500 GT model 1961 pentru 365.00 Euro, Chevrolet Camaro Cabriolet Pacecar fabricat în 1969 in stare noua pentru 119.900 Euro, Chevrolet Corvette C2 Sting Ray Coupe din 1962 pentru 68.500 Euro, AMC Rambler Six Cross Country model 1958 cu 66.200 mile la bord pentru la prețul de 25.990 Euro, Bentley Brookland fabricat în 1994 cu doar 32.800 mile la bord contra sumei de 32.500 Euro, Renault 5 Turbo 2 model 1984 în stare nouă pentru 84.500 Euro, Audi 100 Coupe S cu anul de fabricație 1973 și complet restaurat pentru 50.000 Euro, Auburn Speedster Boattail Replica cu motor V8 model 1986 la prețul de 59.900 Euro, Toyota Land Cruiser BJ 42 LC fabricat în 1981 și aflat în stare perfectă pentru 29.900 Euro, Datsun 240Z model 1973 avînd un singur proprietar pentru 22.000 Euro, Lancia Beta Monte Carlo model 1975 la prețul de 19.900 Euro, Mercedes 260 E – W24 din 1987 în varianta limuzină cu 7 locuri cu 43.000 km parcurși și un singur proprietar pentru 25.500 Euro, Volvo P1800 ES model 1972 cu 92.000 km parcurși pentru 27.900 Euro, Saab 90 din 1987 cu doar 41.000 km parcurși la prețul de 7.500 Euro, Volkswagen Golf II fabricat în 1987 în stare nouă cu doar 5.500 km la bord pentru 10.950 Euro sau un Lamborghini Islero model 1968 cu doar 1.000 km parcurși după restaurarea completă cu preț la cerere.

Text : Auto Retro Passion

Fotoː Ultimatecarpage

Comments are closed.

December 14, 2017