Ultimele articole
SAAB – 40 ANI DE MOTORIZARE TURBO (decembrie 10, 2017 10:27 pm)
FIAT 125 – ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI (decembrie 2, 2017 10:41 pm)
MUZEUL MILLE MIGLIA (noiembrie 27, 2017 7:20 pm)
MUZEUL NICOLIS (noiembrie 10, 2017 10:43 pm)

SALONUL RETROMOBILE PARIS 2017 – A 42-A EDITIE

16 februarie 2017
Comments off
117 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Ediția cu numărul 42 a Salonulului „Retromobile” de la Paris a avut loc in acest an în perioada 9-12 februarie și la care au fost prezenți peste 120.000 de vizitatori. Desfășurată pe o suprafata de 46.000 mp, ediția din acest a reunit peste 550 de expozanți dintre care peste 100 de cluburi auto-moto retro și asociații, ateliere de restaurare, dealeri auto, producători și distribuitori de piese, case de licitații dar și   peste 500 de vehicule expuse.

Conform tradiției, salonul parizian care se desfășoară la Porte de Versailles, abordează la fiecare ediție numeroase tematici. În acest an tematicile cele mai importante și foarte apreciate de public au fost: „Legenda Ferrari”, dedicată celor 70 de ani ai prestigiosului constructor italian Ferrari, cu o selecție de modele de competiție printre acestea remarcăndu-se cele care au dominat Mille Miglia și Le Mans cum sunt 166 MM sau 250 LM, monoposturile de Formula 1 ca 246, 312 B2, 312 B3, F93A sau capodopere de serie cum sunt 250 GT Cabriolet Pininfarina”Seria 1″, 250 GT Berlinetta, 250 GT „SWB” sau 275 GTB; „Hommage aux reines des rallyes” omogiu adus modelelor de compeiție din grupa B (1982-1987) a campionatului mondial de raliuri – Audi Quattro Sport S1, Citroen BX TC 4, Ford RS 200, Lancia 037, Lancia Delta S4, MG Metro 6R4, Peugeot T16; „Formule 1, des histoires a la gomme !” – dedicată revoluționarelor monoposturi de Formula 1:   P99 din 1961 dezvoltat de inginerul Tony Rolt și BRM P67 din 1964, ambele dotate cu tracțiune integrală sau Tyrrell P34 din 1976 având 6 roți și care a câștigat grand prix-ul Suediei din același an; „Il y a 90 ans, Delage remportait le titre de champion du monde des constructeurs” – omagiul adus firmei franceze Delage cu modelul 15 S8 Grand Prix construit în doar 6 unități și cu care pilotul Robert Benoist a obținut victorii în cursele de la Brooklands, Monza, Montlhéry și San Sebastian câștigând campionatul mondial de grand prix din 1927, un echivalent al Formulei 1 al zilelor noastre.

Producătorii francezi au fost bine reprezentați și în acest an, majoritatea din exemplarele expuse de: Citroen, DS, Peugeot și Renault aparțin muzeelor proprii. Dintre aceștia s-a remarcat în special Renault care aniversează 40 de de ani de la introducerea în premieră în Formula 1 a motoarelor supraalimentate cu turbocompresor dedicând în acest sens o expoziție cu modele de competiție și de serie având motoare turbo începând cu monopostul F1 SR01 și terminând cu Safrane Biturbo. Pe lângă acestea Renault a dedicat și un stil tematic care a inclus cele mai reprezentative modele din istoria sa precum: Type XB – 1907, Type CH – 1911, 40CV Type JV – 1922, Reinastella – 1933, Viva Grand Sport – 1935, Juvaquatre – 1950 sau Floride – 1961 dar și concept car-uri spectaculoase ca: Laguna din 1990, Initiale din 1995 sau Trezor dezvoltat în 2016 dar și o colecție a tuturor modelelor sport Alpine ce a inclus și conceptcar-ul Alpine Vision din 2016 care cu mici modificări va intra în producția de serie chiar în acest an.

La standul grupului PSA (Peugeot, Citroen și DS) au fost expuse o serie de modele care au contribuit decisiv la crearea istoriei brandurilor franceze, precum Peugeot Type 3 din 1891, construit în 64 de unități până în 1894 (unul dintre acestea a fost primul vehicul comercializat în Italia) sau Peugeot Grand Luxe Roadster 301 CR din 1943. Dintre modelele Citroën cele mai apreciate au fost K1 B2, numit și „Scarabeul de aur”, care a fost primul automobil care a traversat deșertul Sahara, în decembrie 1922, Traction Avant Commerciale model 1939 și SM carbrateur din 1971.

De asemenea au fost prezenți oficial și constructorii: Porsche care aniversează 40 de ani cu modelul 928 fiind prezent cu un exemplar unic în varianta Shooting Brake dezvoltată special pentru Ferry Porsche, ca un cadou special cu ocazia împlinirii a 75 de ani și exemplarul Round the World care a făcut înconjurul lumii, Grupul FCA (Fiat – Chrysler) cu numeroase exemplare unice ca Lancia Loraymo creată de designer-ul Raymond Loewy, prototipul experimental Abarth Bialbero Record proiectat de Pininfarina sau prototipul Alfa Romeo 2600 Sprint Zagato și care aparțin diviziei Heritage, Mercedes care a expus o parte din modelele sale istorice dintre acestea cele mai apreciate fiind 540 K Spezial Roadster, 450 SLC ‘Bandama’, 300 SL sau prototipul experimental Mercedes C111 dotat cu motor turbo diesel care a stabilit unele recorduri de viteză pe pista de la Nardo(Italia) în anii ’70, Lamborghini cu primul său model 350 GT restaurat în propriul Centru Polo Storico, Maserati care a atras atenția cu modelele 3500 GT, 250F și Tipo 420 M58 Eldorado, Jaguar și Land Rover cu modele legendare ca XKSS, E-Type sau Range Rover Clasic restaurate în propriul lor Centru Heritage sau Honda prezent cu cele două generații ale modelului supe sport NSX.

De mare interes istoric este și expoziția culturală „Bugatti meets Bentley” prezentată de Lukas Huni AG care compară cei doi mari tehnicieni Ettore Bugatti și Walter Owen Bentley, cu afișarea cele mai bune modele ale celor două mărci iconice cufundate în calitate și istorie. Ettore Bugatti și Walter Owen Bentley din mai multe puncte de vedere au avut aceeași viziune unică – de a produce cele mai bune automobile pe care le-ar putea oferii clienților cei mai exigenți – deși cei doi proveneau din medii cu două culturi diferite. În acest sens, cele mai reprezentative modele expuse au fost: Bugatti Type 57 Atlantic, Bugatti Type 57 Aravis Gangloff, Bugatti Type 55 Roadster, Bugatti Type 59 Grand Prix, Bentley Speed Six, Bentley 8 Litre Vanden Plas Open Tourer, Bentley Blower Le Mans Vamdem Plas și Bentley 4.25 Litre Vanden Plas.

O altă expoziție importantă este „Aston Martin, The DB Era” a modelelor producătorului britanic Aston Martin care a avut perioada sa de glorie sub conducerea lui David Brown timp de 34 de ani. Cu o selecție de aproape 20 de modele reprezentative printre care DB1, DB2/4, DBR1, DB4 Zagato, DB5 din filmul Goldfinger cu James Bond sau prototipul denumit DP 208 dezvoltat pe baza unui Volvo P1800 dotat cu motor Aston Martin cu 4 cilindri de 2.5L, la Retromobile se reconstituie această perioadă marcată de producerea de GT-uri cu design inimitabil, un titlu mondial la constructori și începuturile unei strânse legături cinematografice cu agentul secret James Bond.

Ultima, dar nu cea mai puțin importantă este expoziția „Three GNs on dynamic demonstration” compusă din trei automobile de competiție din anii ’20: Jap GN, Aero GN și Thunderburg GN. Echipate cu motoare de avion cu capacități de 4.2 și 5L de concepție britanică, cele 3 modele aparțin muzeului britanic National Motor Museum. Cu toate că au o vechime de aproape 100 de ani, cele 3 automobile sunt perfect functionale.

Din zona transalpină franceză, merită amintită și o expoziție tematică fascinantă cu motocicletele fabricate în Franța din a doua jumătate a secolului XIX și prima jumătate a secolului XX, în prim plan aflându-se exemplarele Louis-Guillaume Perraux „bicyclette Moto” din 1871, Peugeot 500 Grand Prix din 1927 având motor cu 2 cilindri, Jonghi model 1934 și Simca-Sevitame amfibie din1939.

Și la ediția din acest an, conform tradiției din ultimii ani au fost prezente și 3 case de licitații: Artcurial, Bonhams și RM Sotheby’s. Firma franceză Artcurial, prezentă în cadrul salonului parizian este și deținătoarea recordului absolut al licitațiilor la aceasta ediție a salonului cu un prototip Ferrari 206 Dino Speciale prezentat la Salonul Auto de la Paris din 1965 și vândut pentru 4.39 milioane de Euro. În cazul firmei Bonhams automobilele au fost expuse la Grand Palais unde au fost prezente și vândute exemplare foarte rare, pe primul loc fiind clasat un exclusiv exemplar de Aston Martin Ulster Sports din 1935 licitat pentru 2.01 milioane Euro. Casa de licitații RM Sotheby’s a fost prezentă în cadrul salonului și a oferit la licitație exemplare foarte rare, majoritatea vândute, pe primul loc clasandu-se un model de competiție Alfa Romeo Tipo B P3 din 1934 cu care a concurat pilotul Achile Varzi și care a aparținut Scuderiei Ferrari înființată de Enzo Ferrari, achiziționat cu suma de 3.92 milioane Euro.

Text: Auto Retro Passion
Foto: Ultimatecarpage

 

Comments are closed.

December 14, 2017