Ultimele articole
SAAB – 40 ANI DE MOTORIZARE TURBO (decembrie 10, 2017 10:27 pm)
FIAT 125 – ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI (decembrie 2, 2017 10:41 pm)
MUZEUL MILLE MIGLIA (noiembrie 27, 2017 7:20 pm)
MUZEUL NICOLIS (noiembrie 10, 2017 10:43 pm)

SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA PADOVA 2017

7 noiembrie 2017
Comments off
459 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

În perioada 26-29 octombrie 2017 fost organizată  o noua ediție a Salonului Auto e Moto D’Epoca de la Padova, considerat de specialiștii în domeniu ca fiind cel mai important salon auto italian de profil și al doilea ca mărime din lume ca suprafață și număr de vehicule istorice expuse. Mai jos vă prezentăm impresiile noastre culese de la fața locului.

La ediția cu numărul 34 a Salonului Auto E Moto D’Epoca de la Padova(Italia), au fost înregistrate numeroase recorduri: peste 115.000 de vizitatori prezenți, peste 90.000 de metri pătrați de expunere cu 4 noi spații, peste 5.000 de vehicule istorice expuse și 16 producători auto prezenți oficial. Dintre producătorii auto în prim plan s-au aflat Grupul FCA Heritage cu toate cele 4 marci(Abarth, Alfa Romeo, Fiat si Lancia), modelele expuse fiind Alfa 33/3 LeMans din 1970, Fiat 525SS din 1929, Fiat 124 Abarth din 1972 și Lancia Aprilia model 1937, Audi a oferit o prezentare a evoluției brandului în motorsport începând cu Auto Union Type D din 1938 pilotat de Tazio Nuvolari și terminând cu R18 din zilele noastre, Citroën care aniversează 50 de ani cu modelul Dyane, a prezentat  inclusiv noul model compact C3 Aircross SUV, Jaguar care a expus SUV-ul E Pace și monopostul pentru Campionatul Mondial de Formula E, Maserati cu divizia Clasicche avand la stand modelele A6 1500 din 1948, A6G/54 din 1954 și 5000GT Vignale din 1959, Mercedes care sarbatoreste jumătate de secol cu divizia sport AMG cu modelele iconice precum: Hammer Limo, 300 SEL 6.8 și 190E 3.2 sau din zilele noastre precum: SLS AMG Coupé, CLK 63 AMG BS și AMG GT-R, Pagani Automobili cu modelul recent lansat Huayra Roadster, Peugeot care a oferit un tribut la acronimul numărului cu sigla 3 expunând in acest sens prototipul  305 V6 din anii ’70,  309 GTI 1.9 din anii ’80 și noul model 308 GTI, Porsche cu modelele 356 Coupe A din 1956, 912 Karmann din 1969, 914 din 1973 și 911 GT1 din 1998 în varianta stradală și Volvo care aniversează 90 de ani de activitate și care a readus in memorie conceptele de bază ale filozofiei sale de la începutul anilor ’90 – protecția pasagerilor, impulsionarea pentru propulsia electrică, cercetarea eficienței energetice, fiind prezent cu modele clasice (PV444, PV445, PV544, P1800) și modele noi (XC60 și Seria 90).

Alături de acestea au stat la loc de cinste și au putut fi îndelung admirate de către public modele cult, precum: Alfa Romeo 6C  2500 Competizione expus la standul Registro Italiano Alfa Romeo , Lancia Flaminia Sport si Super Sport de la standul Zagato Car Club, Alfa Romeo 2000 Super Sprint care a aparținut lui Ferruccio Lamborghini și modificat de Scaglietti aflat la standul Registro Touring Superleggera, Lancia Fulvia 1.3 Coupe Safari aflat în proprietatea ex-pilotului de raliuri Miki Biasion și expus la standul publicației Ruoteclassiche care este parteneră Motor Clasic Magazin și care aniversează 30 de ani, Fiat 1100TV Padovam Aerodinamico aflat la standul unui dealer auto, Mercedes 300 SL Prototipo expus la standul Mercedes-Benz sau Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale Zagato de la standul unui dealer auto.

Începând cu această ediție au fost amenajate 4 noi spații de expunere: Classic Square, Area Coperta S, ambele dedicate unor dealeri auto din Europa specializați pe modele auto clasice, Area N dedicată personelor fizice cu automobile clasice de vânzare și Galleria 78 în care cele mai bune companii italiene și europene au oferit un caleidoscop de produse personalizate pentru pasionații din domeniu. Peste 600 de comercianți de piese schimb și accesorii au fost prezenți la această ediție a salonului italian.

Noutatea cea mai important la această ediție a salonului italian o reprezintă revenirea în Italia, după aproape patruzeci de ani de absență, a casei de licitații Bonhams, care a scos la licitație sâmbătă, 28 octombrie numai puțin de 60 de automobile clasice foarte rare, dintre acestea merita amintite: Abarth Fiat Monomille GT, Alfa Romeo 1900 C Coupe Pininfarina, De Tomaso Vallelunga, Lancia Flaminia Sport Zagato 3C Coupe sau Osca 1600 GT.

Ediția din acest an nu a fost doar o ediție mai bună decât  cea anterioară, sentimentul dominant  care depășește același verdict pozitiv cu privire la numărul impresionant de vehicule prezente. Auto e Moto d’Epoca a depăși de mult statutul de târg fiind de mult considerat un „Salonehicolului istoric și de colecție”, ediția din acest a avut un conținut de un înalt nivel, organizarea publică a evenimentului fiind caracterizat printr-o mai mare grije a detaliilor și eleganței.

Conform tradiției și in acest an au participat numeraoase cluburi auto-moto, în prim plan fiind: A.C.I.(Automobile Club Italiano) prezent cu o expoziție superbă de modele tip monopost  Grand Prix din toate generațiile începând cu Bugatti Type 35 din 1927 și terminând cu Ferrari F399 din 1999, A.S.I. (Automotoclub Storico Italiano) și A.A.V.S.(Asociazione Amatori Veicoli Storici). De un interes major s-au bucurat și Abarth Club, Alfa Romeo Club, Alfasud Club Italia, Autobianchi Club, Audi Club Sport, Fiat 500 Club Italia, Gordini Alpine Renault, Lancia Appia Club, Lancia Club Italia, Lancia Thema Club Italia, Mercedes Club Italia, Porsche Club Italia, Zagato Car Club, case de licitații interne si internaționale, registre auto italiene pentru unele marci sau modele, muzee, ateliere de restaurare, fabricanți si distribuitori de piese de schimb și accesorii, comercianți de literatură auto-moto și documente de arhiva, in total circa 2.000 de expozanți.

Din punct de vedere al ofertelor, salonul padovan a surprins din nou pe cei prezenți prin numărul impresionant de vehicule istorice oferite la vânzare: de la exemplare care necesitau o restaurare completă la exemplare în stare aproape nouă și cu puțini de kilometri parcurși ca exemple un Volkswagen Beetle, relativ modern, cu doar 70 km la bord, un Fiat Barchetta în condiții de ” 0 km”, un Lamborghini Murcielago LP640 cu numai 670 km parcurși sau un Fiat Coupe 20V Turbo cu doar 20.000 km rulați. Ofertele comerciale au acoperit din nou toate gradele posibile de conservare a unui vehicul istoric. Varietatea larga de autoturisme prezente, de toate mărcile și toate versiunile, a creat un portofoliu divers cu adevărat extraordinar și oportunități pentru toate bugetele.

Deși am sesizat o creștere ușoară a prețurilor la automobilele clasice, mai ales ale marcilor italiene circa 70% dintre acestea, multe dintre ele, aflate în proprietatea persoanelor fizice erau deja tranzacționate din prima zi a salonului. Cele mai vândute exemplare au fost cele ale producătorului Alfa Romeo cu modelele: Giulietta, Giulia GT, Spider și Alfa 75 urmat de Lancia cu modelele: Fulvia și Flavia și Fiat cu modelele Topolino, 500 și 1100 acestea având prețuri cuprinse între 5.000 și 40.000 Euro în timp ce modelele constructorului german Porsche și-au găsit mai puțini clienți printre colecționari, acestea având prețuri ușor speculative precum: 356 din toate cele tre serii A, B sau C care depășeau în cele mai multe cazuri 140.000 Euro, 993 și 964 cu greu sub 60.000 Euro deși aveau mulți kilometri parcurși iar 911 Carrera 3.2 depășeau lejer 70.000 Euro. Oferta de piese de schimb, accesorii, machete auto-moto, literatură auto-moto sau insigne era foarte bogată fiecare colecționar sau pasionat iși putea găsi și achiziționa piesele și accesoriile dorite sau exemplarele pentru ași completa colecția.

Și la această ediție, colecționarii și pasionații de automobile clasice puteau achiziționa la salonul italian exemplare impecabile la prețuri pe măsura calității sau exclusivitații precum: Maserati Mistral model 1969 în stare nouă cu doar 4.806 km parcurși pentru 195.000 Euro, Renault Alpine A110 1600S din 1971omologat ASI în stare nouă cu doar 1.590 km la bord la prețul de 135.000 Euro, Mercedes 250 SE W111 Cabriolet fabricat în 1965 în stare aproape nouă cu 24.153 km parcurși pentru 125.000 Euro, Porsche 911 2.0T caroserie Karmann model 1969 în perfectă stare de conservare cu 50.000 km parcurși pentru 85.000 Euro, Ferrari 308 GTS I din 1981 cu certificat ASI în stare originală, excelentă cu 52.318 km rulați la prețul de 78.000 Euro, Alfa Romeo Giulia GT Junior 1300 model 1972 omologat ASI în stare perfectă de conservare cu 88.528 km la bord pentru 35.000 Euro, Fiat 125 Special model 1968 cu certificat ASI în stare originală,excelentă cu 72.131 km rulați pentru 7.200 Euro, Jaguar XJS 5.3 din 1986  în perfectă stare de conservare cu 50.000 km parcurși pentru 22.000 Euro, Lancia Fulvia 1.3 S Coupe Serie II fabricație 1971 omologată ASI în stare originală, excelentă cu 56.974 km la bord la prețul de 12.000 Euro, Opel Calibra 2.0I model 1991 în stare originală, corect întreținut cu 141.913 km parcurși pentru 1.950 Euro, Ford Mustang Cabriolet din 1966 cu certificat ASI, în stare originală, impecabilă cu sub 100.000 km parcurși pentru 38.950 Euro, Innocenti Mini 1001 fabricație 1974 în stare originală, corect întreținut cu 58.106 km parcurși pentru 6.700 Euro, Triumph TR7 model 1980 în stare originală, excellent întreținut cu 70.000 km rulați pentru 10.000 Euro, Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione model 1990 în stare perfectă de conservare cu mai puțin de 20.000 km pentru 57.000 Euro dar și motociclete în stare impecabilă la prețuri pe masura calitații sau exclusivității precum: Moto Morini 175 din 1957 pentru 6.400 Euro, Moto Guzzi 500/SA model 1950 la prețul de 8.000 Euro, Gilera 300B din 1956 pentru 3.800 Euro, BMW R75/7 model 1977 la 8.300 Euro sau Benelli 175 Extra fabricație 1960 pentru 5.500 Euro.

Complexul expozitional Fiere di Padova este accesibil, fiind situat la aproximativ 300 m de gara centrală din Padova. Biletul de intrare este de 24 euro sau 19 pentru cei care fac plata pe internet. Abonamentul pentru două zile este de 40 de euro iar pentru trei zile este de 60 de euro.

Pentru toți colecționarii, pasionații și cunoscătorii din domeniul auto-moto clasice din Romania recomandăm vizitarea salonului  Salonului Auto E Moto D’Epoca de la Padova pentru că aici vor gasi cu siguranță orice pentru intreținerea hobby-ului sau completarea colecței

Text & Foto : Auto Retro Passion

Comments are closed.

December 14, 2017