Ultimele articole
SAAB – 40 ANI DE MOTORIZARE TURBO (decembrie 10, 2017 10:27 pm)
FIAT 125 – ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI (decembrie 2, 2017 10:41 pm)
MUZEUL MILLE MIGLIA (noiembrie 27, 2017 7:20 pm)
MUZEUL NICOLIS (noiembrie 10, 2017 10:43 pm)

RETRO CLASSICS STUTTGART 2017

9 martie 2017
Comments off
138 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


În perioada 2-5 martie s-a desfășurat o nouă ediție a Salonului Retro Classics din Stuttgart unde au fost prezenți circa 1.500 de expozanti și peste 3.500 de vehicule. Vizitatorii prezenți la această ediție s-au delectat cu prezența oficiala a unor producători prestigioși precum: Ferrari, Mercedes – Benz sau Porsche dar și de o secțiune dedicată automobilelor sport clasice italiene intitulată „Passione Italiana”.

Salonul german care se află la cea de a 17-a ediție și se desfășurat pe o suprafață ușor mărită la 130.000 mp comparativ cu edițiile anterioare, a găzduit numeroși expozanți precum: dealeri auto-moto, cluburi auto-moto retro, organizatori de evenimente, ateliere de restaurare, muzee, producatori și distribuitori de piese, case de licitatii, firme de asigurare pentru vehicule istorice sau comercianți de literatură auto-moto și machete. Ca vehicule istorice au fost expuse: automobile old și youngtimer, prototipuri, modele de competiție, motociclete, camioane, autobuze, tractoare etc.

Cei circa 90.000 de vizitatori prezenți – un record pentru salonul german, au putut admira numeroasele vehiculele expuse, care majoritatea erau de producție germană, multe dintre acestea fiind modele populare, limuzine de lux și modele sport fabricate între anii: ’50 și ’80, scoase la vanzare de catre dealeri sau persoane private.

Conform tradiției și la această ediție în centrul atenției s-au aflat producătorii premium germani Mercedes – Benz și Porsche care au sediile în vecinătatea orașului Stuttgart, la Singelfield și respectiv Zuffenhausen. Aceștia au expus din propriile muzee modele de serie sau de competitie care au facut istorie precum și prototipuri, în prim plan fiind exemplarele modelelor din seriile W113 (Pagode), W107 (SL; SLC) și respectiv 356.

Punctul de atracție al salonului a fost expoziția celor 12 exemplare de automobile, majoritatea fiind modele Maserati care aparțin colecției Panini din Modena – Italia, dintre acestea cele mai apreciate fiind: Tipo 420 M58 Eldorado, A6GCS, 4CM 2000 și 3500 GT.

Alt punct de atractie a fost secțiune dedicată automobilelor sport clasice italiene intitulată       „Passione Italiana” care a cuprins o selecție fantastică de modele legendare ale constructorilor Alfa Romeo și Ferrari precum și un Fiat 2100 Papamobil. De un mare interes din partea vizitatorilor s-au bucurat și modele exotice construite în serie redusă precum: ACA Spider model 1966, Fiat 600 Jolly, Colani GT, Ginetta G33 Bi-Turbo fabricat în 1992 sau exemplare unicat ca Duesenberg Model J și Sbarro ACA Mountain Spider din 1966 realizat pe un șasiul de NSU TT.

Pasionații de sporturile cu motor istorice au avut posibilitatea de a admira unele modele legendare prezente la acest eveniment, cum ar fi : Porsche-ul 911 câștigator al campionatului european la constructori în 1966, Mercedes-ul 190 AMG câștigator al campionatului german de turisme DTM în 1992, Alfa Romeo 155 V6 câștigator al campionatului german de turisme DTM în 1993, Porsche-ul 911 din seria 964 care a concurat în majoritatea claselor din anii ’90 sau replici ale unor modele de Bugatti cum ar fi legendarul T 35 care, atunci când este echipate cu componentele originale, pot concura în curse istorice.

 La această ediție a salonului german, colectionarii, pasionatiii sau cunoscatorii in domeniu puteau achizitiona exemplare de automobile clasice la preturi pe masura calitatii sau exclusivitatii precum: Mercedes 190 SL din 1957 având ca prim proprietar pe un celebru jucător de baseball din anii ’50 pentru 149.000 Euro, Riley 12/4 Special din 1934 la prețul de 85.000 Euro, Volkswagen T1 Camper Westfalia model 1964 in stare noua la pretul de 69.500 Euro, Mazda Cosmo Sport 110 S model 1969 cu doar 54.000 km parcurși pentru 119.800 Euro, Porsche 928 S4 Strosek Ultra cu motor spraalimentat de 360 CP având ca unic proprietar pe jucătoarea de tenis Helena Sukova pentru 85.000 Euro, Reliant Scimitar 3.0 GTE an de fabricatie 1978 pentru 45.000 Euro, Chevrolet Chevelle SS model 1970 pentru 49.900 Euro, Lancia Delta HF Integrale EVO I din 1992 cu 107.000 km parcurși pentru 45.000 Euro, Chevrolet Corvette C2 Roadster model 1964 cu doar 92.000 mile la bord pentru 65.800 Euro, Marcos 3000 GT model 1969 în stare nouă cu doar 12.000 mile parcurse pentru 35.000 Euro, Lancia Beta Montecarlo an de fabricatie 1978 cu 85.000 km la bord pentru 19.900 Euro, Mercedes 380 SEL model 1980 având kit exterior AMG și 182.000 km la bord pentru 25.000 Euro, Datsun 260Z din 1979 cu 63.100 km parcurși oferit pentru 19.000 Euro, Fiat 131 2000 TC Racing model 1979 cu 72.900 km la bord la pretul de 25.000 Euro, Ford Capri 1700 GT din 1971 având 122.000 la bord la pretul de 14.000 Euro, Alfa Romeo Sprint Zagato   an de fabricatie 1991 cu un singur proprietar și doar 22.000 km parcurși pentru 79.850 Euro, Jferrari 365 GT4 model 1973 cu 87.000 km la bord pentru 64.900 Euro, Honda S800 din 1968 pentru 34.900 Euro sau Ginetta B33 BiTurbo model 1992 pentru 87.760 Euro.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Motor Klassik; Gerd Lambert

Comments are closed.

December 14, 2017