Ultimele articole
SAAB – 40 ANI DE MOTORIZARE TURBO (decembrie 10, 2017 10:27 pm)
FIAT 125 – ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI (decembrie 2, 2017 10:41 pm)
MUZEUL MILLE MIGLIA (noiembrie 27, 2017 7:20 pm)
MUZEUL NICOLIS (noiembrie 10, 2017 10:43 pm)

PEBBLE BEACH CONCOURS DˈELEGANCE 2017

7 septembrie 2017
Comments off
220 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

În data de 20 August 2017 s-a desfășurat în California (Statele Unite ale Americii) o nouă ediție a evenimentului  “Pebble Beach Concours d’Elegance”, considerat de majoritatea specialiștilor ca fiind cel mai mare concurs de eleganță auto din lume atât ca număr de vehicule istorice participante dar și ca număr de jurnalisti și vizitatori prezenți.

Pebble Beach Concours d’Elegance reprezintă ultimul eveniment și totodată punctul de mare atracție al Monterey Classic Car Week desfășurat în săptămâna 14-20 august și care a cuprins numai puțin de 10 evenimente.

Aflat la ediția cu numarul 67, la prestigiosul concurs de eleganță californian, au concurat în acest an un numar de 204 automobile istorice din diferite clase, de serie redusă sau prototipuri sosite din 15 țări diferite, multe dintre ele apartinând unor marci celebre precum: Alfa Romeo, Aston Martin, Bentley, BMW, Bugatti, Cadillac, Delage, Delahaye, Duesenberg, Ferrari, Hispano-Suiza, Lamborghini, Lincoln, Maserati, Marmon, Mercedes, Packard, Pierce Arrow, Rolls Royce, Studebaker sau Stutz și care au concurat la numai puțin de 25 de categorii diferite. Dintre automobilele participante, un număr de 54 exemplare au participat în premieră la acest eveniment. Prin intermediul Fundației Pebble Beach Company, au fost colectate peste 1.6 milioane de dolari, care vor fi donați organizațiilor de caritate pentru aproximativ 80 de instituții locale pentru ajutorarea persoanelor aflate în dificultate.

Cea  mai interesantă tematică expusă pe celebrul 18th fairway de la Pebble Beach Golf Links a fost Ferrari – 70 de ani de activitate cu o fascinantă expoziție de modele selectate pe 4 clase, cele mai apreciate fiind ˮOne of Specialesˮ și ˮMajor Race Winnersˮ iar ca modele au atras atenția în special 250 GT Boano Cabriolet din 1956, 166MM, 250 Testa Rossa, 250 LM NART, 412P și 275 GTS/4 NART Spyder. Cu un mare impact la public s-au înumărat și tematicileː ˮAmerican Dream Cars of the 1960sˮ – automobilele americane de vis din anii ˈ60 cu o expoziție a celor mai mai faimoase modele protagoniste în filmele science fiction, în prim plan fiind un Bosley Mark II Interstate Coupe din 1966 și un Gyro-X din 1967, tributul adus constructorului auto de lux italian din perioada interbelică Isotta Fraschini, în prim plan fiind modeleleː Chassis 1 din 1901 – primul exemplar construit, Tipo 8C Monterosa Touring Coupe și Boneschi Cabriolet, ambele din 1948 și carosierului italian Castagna.

La ediția din acest an al concorsului de eleganță american, trofeul Best of Show a fost adjudecat de un exclusiv exemplar de Mercedes-Benz S Barker Tourer din 1929 aflat în posesia colecționarului american Bruce R. McCaw din Bellevue, statul Washington. Acest valoros exemplar a ieșit din atelierul de restaurare din New Jersey cu doar o săptămână înainte de ași face debutul la exclusivul eveniment de pe coasta californiană. Exemplarul, care este un foarte  rar, a câștigat în fața altor două automobile clasice nominalizate pentru cel mai mare premiu al evenimentului – Best of Show: un elegant și luxos Packard Twin Six 906 Dietrich Convertibile Victoria model 1932 care aparține colecționarului american William Connor și un fascinant și prestigios Ferrari 315 Scaglietti Spyder  din 1957 aflat în colecția americanului John McCaw (fratele lui Bruce McCaw), având șasiul cu numarul 0684 și care a câștigat cursa de la Mille Miglia din 1957 cu pilotul Piero Taruffi.

Sandra Button, președinte al concursului de eleganță Pebble Beach a făcut următoarea afirmație despre automobilul clasic câștigător: „Mercedes-ul Benz S Barker Tourer este o combinație pefectă  de viteză, stil și putere. În orice mod, aceste trei elemente, combinate cu pași minunați, devin definiția maximă a eleganței.”

Exemplarul câștigător și-a început istoria personală în Marea Britanie ca Mercedes-Benz Model S Roadster. Primul proprietar a fost Francis Curzon, al cincilea conte de Howe, fondator al clubului britanic British Racing Drivers’ Club, pilot de curse și câștigător al cursei de anduranță de 24 de ore de la Le Mans din 1931 la volanul unui Alfa Romeo 8C 2300 Long Spider Zagato Tourer. Mercedes-ul a fost modernizat în versiunea „SS” și a primit un motor de 7 litri supraalimentat cu compresor volumetric iar ulterior a fost recarosat de prestigiosul carosier Barker din Londra.

„Posed acest automobil de mai mulți ani”, a afirmat Bruce McCaw, „dar nu l-am restaurat până de curând pentru că nu-mi place să fac restaurari pe automobile care nu au nevoie de ele. De-a lungul anilor, însă, am adunat multe fotografii și am ajuns la concluzia că restaurarea ar fi necesară pentru a o readuce la starea inițială „.

Pe lângă trofeul cel mai valoros al concursului – Best of Show, Mercedes-ul Benz S Barker Tourer model 1929 a câștigat și premiul I la categoria „Most Elegant Open Car„.

De un mare interes din partea ziariștilor și vizitatorilor s-au înumăratː un valoros Bugatti Type 57S Gangloff Coupe model 1937 care a obținut premiul de eleganță Sir Michael Kadoorie’s Elegance Award, un exclusiv Bugatti Type 101C Roadster by Virgil Exner & Ghia din 1966,  exemplar unic, un ultra luxos Duesemberg SJ Bohman & Schwartz Town Car din 1935 tipc pentru Mega High Society Car American din anii ˈ30, un fascinant Auburn 12-165 Speedster model 1933 care beneficia de o excelentă conbinație de culori, un impozant Delahaye 135 MS Figoni & Falaschi Cabriolet din 1947, un prestigios Ferrari 335 Sport Scaglietti Spyder din 1957 și un spectaculos  Alfa Romeo 1900 CSS Boano Coupe Speciale din 1955, exemplar unic. Pe lângă automobilele clasice participante au fost expuse și 6 spectaculoase conceptcar-uri de ultimă oră precum: Infinity Prototype 9, Mercedes-Maybach Vision 6 Cabriolet, BMW Concept Z4, Kode 0, Acura ARX – 05 sau Fisker E-Motion.

Și  la această ediție a concursului american au fost prezente numeroase VIP-uri precum: cunoscutul show man american de televiziune și colecționar Jay Leno, design-eri contemporani Ian Callum și Marek Reichman, foștii piloți Jackie Stewart, Derek Bell și Jacky Ickx, președintele Bugatti – Wolfgang Durheimer sau artistul și colecționarul britanic Nick Mason.

Cu ocazia acestui eveniment, cunoscutele case de licitațiiː Gooding & Company, RM Sotheby’s, Bonhams, Mecum’s, Russo and Steel și Worlwide Auctioneers au scos la licitație unele automobile prestigioase și exclusive. În Top 10 s-a clasat un Aston Martin DBR1 din 1956 – RM Sotheby’s , fiind primul din cele doar 5 exemplare construite și care a câștigat cursa de 1.000 km de la Nurburgring din 1959, fiind adjudecat pentru suma de 22.550.000 $. Acesta a fost urmat în clasament de: un McLaren F1 model 1995 – Bonhams fiind primul exemplar din acest model comercializat în Statele Unite având un singur proprietar și vândut pentru 15.620.000 $ și de un Ferrari 275 GTB/C LWB fabricat în 1966 – Gooding & Company, unul din cele doar 12 exemplare construite și care a concurat cu succes în numeroase curse din Italia între anii 1966 – 1970, licitat pentru suma de 14.520.000 $.

Text: Auto Retro Passion

Fotoː Pebble Beach Concours d’Elegance

Comments are closed.

December 14, 2017