Ultimele articole
SAAB – 40 ANI DE MOTORIZARE TURBO (decembrie 10, 2017 10:27 pm)
FIAT 125 – ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI (decembrie 2, 2017 10:41 pm)
MUZEUL MILLE MIGLIA (noiembrie 27, 2017 7:20 pm)
MUZEUL NICOLIS (noiembrie 10, 2017 10:43 pm)

MODENA MOTOR GALLERY 2017

2 octombrie 2017
Comments off
205 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Între 22-23 septembrie s-a desfășurat la Modena o nouă ediție a salonului Motor Gallery, cel mai important salon italian pentru automobile și motociclete de colecție din regiunea Emilia Romagna cu o bogată tradiție în constructori auto și moto de prestigiu care au scris pagini importante în istoria cu motor. Desfășurat în complexul expozițional de la Modena Fiere, la ediția din acest an au fost prezenți un numar de circa 335 de expozanți, circa 400 de automobile istorice și circa 70 de motociclete expuse. Mai jos vă prezentă impresiile noastre de la fața locului.

Vizitatorii sosiți în număr mare la a cincea ediție a salonului modenez au putut admira pe o suprafață de peste 28.000 mp numeroase standuri cu dealeri de vehicule istorice, cluburi, organizatori de evenimente,  comercianți de piese și accesorii, cluburi, registre auto-moto, ateliere de restaurare, literatură, anticari, librari, muzee, producători de consumabile și cosmetice auto, vestimentație vintage etc.

Un teren cu o tradiție motorizată, Modena și Emilia Romagna sunt o excelentă combinație între cultură auto – moto, turism și gastronomie, evenimentul nostru punctând la cel mai înalt nivel asupra interacțiunii dintre aceste elemente“, a afirmat la inaugurare Mauro Battaglia, proprietarul Vision Up care organizează evenimentul în colaborare cu Modena Fiere. Tot el a mai explicat: „Nu vreau să fiu lipsit de modestie, dar cred că ediția din acest a Motor Gallery va fi mai frumoasă ca niciodată cu modele Ferrari dezvoltate de Scaglietti, prezența oficială a tuturor muzeelor ​​din Emilia Romagna și cele două filme despre motociclism prezentate în avanpremieră ca un omagiu adus marelui campion mondial  Walter Villa la clasa 250 cmc „.

Într-o țară  plină de pasionați  de  motoare, cu numeroși design-eri, ingineri, mecanici, manufacturieri și carosieri, identitatea cu teritoriul italian continuă să strălucească în fiecare detaliu al expoziției și, în special, prin prezența Muzeului Ferrari din Maranello cu modele legendare precum: 340 MM sau 250 Testa Rossa, Muzeului Enzo Ferrari din Modena în prim plan cu modelul 250 GT Lusso, Muzeului Lamborghini din Sant’Agata Bolognese care a expus modelele: Miura, Jalpa și LM 002 sau constructorului de supercar-uri Pagani cu modelele Huayra BC și Huayra Roadster dar și prin colecții particulare precum: Righini, Stanguellini și Panini. Pe lângă acestea de un mare interes din partea vizitatorilor au fost și tematicele: „Le Radici del Futuro” în prim plan cu modelele Fiat Balilla Sport din 1936 cu care echipajul Righetti – Camellini a terminat celebra cursă Mille Miglia din 1936 cu o medie de 90 km/h și Maserati 250F din 1954, monopost de Formula 1 cu care au fost obținute numeroase victorii cu piloți legendari precum: Juan Manuel Fangio sau Stirling Moss, „UNUCII Squadra Corse”  cu modelele Alfa Romeo 51 Matta și Alfa Romeo 51 Campagnola, ambele din 1952 și care au obținut primele două locuri la clasa vehicule militare la ediția din 1952 a cursei Mille Miglia sau „Moto Enduro e Lambretta” organizată de Moto Club 2000 cu ocazia aniversării a 70 de ani de la înființării producătorului moto italian Lambretta în acest scop fiind expuse numeroase modele moto prestigioase în prim plan fiind cele de competiție și enduro.

La Modena Motor Gallery au putut fi admirate cele mai elegante și exclusive modele Ferrari Scaglietti de o importantă valoare istorică și sportivă aflate în cadrul expoziției “Le Ferrari di Sergio Scaglietti, Maestro Carrozzaio”, realizată de Oscar, fiul  lui Sergio Scaglietti, cu sprijinul a diferiți colecționari și al lui Franco Bacchelli, unul dintre cei mai valoroși carosieri care au lucrat pentru Sergio Scaglietti. Printre moelele expuse, în prim plan s-a aflat un exclusiv  Ferrari 340 MM din 1953 cu numărul de șasiu  0294 din care au fost realizate doar două exemplare, ambele cu caroserie tip barchetta realizate de  Scaglietti. La o licitație internațională desfășurată recent, acest exemplar a fost anjudecat pentru suma de  9 milioane de euro.  Având o lungă serie de succese în competiții și o mare popularitate, 340 MM este considerat unul dintre cele mai prestigioase modele concepute de Ferrari. Pe lângă acesta au mai fost expuse și modelele: Ferrari 275 GTB din 1964 – două exemplare, Ferrari Dino 246 GT  model 1972, Ferrari Junior din 1961 și Fiat Ermini 357 din 1955.

Cu prilejul aniversării a 30 de ani de la reînființare, clubul modenez Circolo della Biella Autostoriche  care a avut colaboratori cu nume grele precum: Enzo Ferrari, Luigi Villoresi, Maria Teresa De Filippis și Juan Manuel Fangio, a  prezentat  o selecție a celor mai emblematice automobile de competiție din istoria clubului precum: Ferrari 500 TR din 1956, Maserati Tipo 61 din 1960, Lola T212 și Porsche 956.

Muzeul Ferruccio Lamborghini a fost prezent în premieră la salonul modenez cu un stand în cadrul pavilionului A. Aici, pentru prima dată, a fost expus Fiat-ul Barchetta, primul automobil construit de  Ferruccio Lamborghini pe o mecanică de Fiat Topolino cu care acesta a concurat la ediția din 1948 a cursei Mille Miglia și care reprezintă unul dintre excelentele exemplare expuse la Muzeul din Funo di Argelato din apropierea orașului Bologna. Sâmbătă, 23 septembrie începând cu ora 12:35 a fost prezentat  în premieră mondială creația cinematografică „Născut sub semnul Taurului“, un film biografic despre viața și creațiile genialului inginer  Ferruccio Lamborghini, realizat de CineCars, o platformă internațională pentru pasionații de vehicule istorice. Cu Muzeul Ferruccio Lamborghini în fundal, regizorul Mirko Cocco și jurnalistul Angelo van Schaik au intervievat familia Lamborghini care a inclus și unele dintre cele mai importante anecdote legate de viața lui Ferruccio Lamborghini.

Pentru al cincilea an consecutiv, ACI(Automobil Club d’Italia), cel mai vechi club italian de pasionați de vehicule istorice a susținut salonul Modena Motor Gallery.  La standul ACI Storico au fost realizate numeroase conferințe de presă și prezentări, printre care lansarea cărții “Ferrari gli anni d’Oro”, sâmbătă 23 septembrie, ora 11.00 având autori pe Leonardo Acerbi,  Giorgio Nada și Mauro Forghieri, acesta din urmă fiind cel care a condus Scuderia Ferrari din postul de director tehnic spre cucerirea a cinci titluri mondiale în 1964, 1975, 1976, 1977 și 1979 iar Leo Turrini a intervievat, sâmbătă, 23 septembrie, orele 11:50 – 12:30 pe Horacio Pagani, fondatorul și patronul firmei producătoare de supercar-uri Pagani Automobili din Modena. Tot aici, merită amintită și o conferință de presă susținută de Filippo Di Santo autor al cărții „Vita di Stile”, referitoare la viața designerului american Tom Tjaarda decedat în acest an, care a proiectat unele dintre automobilele  cele mai inovatoare din punct de vedere stilistic: Ferrari 330, Fiat 124 Spider, DeTomaso Pantera, Ford Fiesta MK I sau Autobianchi – Lancia Y10 pentru a numi doar câteva. Cu această ocazie a fost expus și prototipul Fiat 124 Spider Rondine din 1966 realizat de Tom Tjaarda.

Modena Motor Gallery a găzduit un eveniment foarte special: licitația Barn Finds My Love  cu numeroase automobile și motociclete foarte rare și de mare valoare. Au fost licitate circa 40 de exemplare, fiecare cu o valoare cuprinsă între 10 și 140.000 euro.

La salonul modenez, colecționarii, pasionații si cunoscătorii de automobile clasice puteau achiziționa exemplare impecabile la prețuri pe măsura calității sau exclusivitații precum: Ferrari 246 GT din 1971 în stare nouă cu numai 1.821 km parcurși, omologat ASI(Autoclub Storico Italiano) cu targa oro(placă aurie) pentru 345.000 euro, Jaguar MK II 3.8L model 1964 în stare originală, excelentă, omologat ASI cu doar 42.725 km la bord pentru 47.500 euro, Alfa Romeo Giulia 1600 fabricat în 1966 în stare originală, conservată cu 50.186 km parcurși, omologată pentru 6 locuri și schimbător de viteze la volan la prețul de 24.000 euro, Lancia Flaminia 2.5 GT 3C Touring din 1962 în stare aproape nouă cu doar 20.650 km la bord, omologat ASI cu targa oro  pentru 89.000 euro, Fiat 508 C Spider Balilla model 1932 cu numai 1.000 km parcurși după restaurare, omologat ASI cu targa oro și omologat Registro Fiat Italiano pentru 20.000 euro, Mercedes 200 W124 fabricat în 1988 aflat în stare originală, bună cu doar 82.879 km parcurși la prețul de 3.500 euro, Innocenti Mini Leyland 1001 bicolor model 1972 în stare originală, bună cu 91.818 km la bord pentru 7.700 euro, Standard Coventry Twelve Four din 1934 în stare originală, excelentă, cu certificat ASI și circa 80.000 km parcurși oferit pentru 20.000 euro, Mercedes 450 SLC 5.0 fabricat în 1981 aflat în stare originală, excelentă cu 103.836 km parcurși la prețul de 32.700 euro, Maserati Biturbo 2.0SI model 1988 în stare originală, excelentă, cu certificat ASI și 67.421 km parcurși pentru 11.000 euro, Jaguar XJ12 5.3 an de fabricație 1977 în stare originală, excelentă omologat ASI cu targa oro cu 57.305 km la bord pentru 13.000 euro, Porsche 911 3.2 Carerra Cabrio model 1987 aflat într-o stare originală, excelentă cu certificat ASI și 97.369 mile la bord pentru 58.000 euro, BMW 1602 Touring model 1971 în stare originală, bună cu 131.000 km la bord pentru 13.500 euro, Morgan Plus 4 din 1955 în stare originală, excelentă, cu certificat ASI și circa 30.000 km parcurși oferit pentru 49.800 euro, Fiat 500F fabricat în 1967 aflat în stare originală, bună cu 93.744 km parcurși oferit pentru 5.200 euro, Alfa Romeo Arna model 1984 în stare nouă cu doar 2.599 km la bord, cu certificat ASI pentru 5.500 euro, Lancia Flavia 2000 Coupe din 1970 cu 71.982 km la bord, omologat ASI cu targa oro  pentru 15.000 euro sau motociclete precum: Harley Davidson Aermacchi model 1972 în  stare originală, excelentă cu doar 44.997 km parcurși pentru 7.800 euro, Benelli 175 din 1935 în stare originală, excelentă cu doar 24.000 km parcurși pentru 13.668 euro, Moto Guzzi Airone Sport 250 fabricată în 1964 stare originală, excelentă cu doar 32.467 km parcurși pentru 6.878 euro sau Moto Morini 175 Settebello 4T din 1957 stare originală, excelentă cu doar 32.860 km parcurși pentru 15.431 euro.

Prima participare a echipei noastre la salonul modenez a reprezentat o experiență interesantă, aici descoperind o ofertă variată de vehicule istorice, o mare abundență de piese de schimb pentru automobilele fabricate în Italia dar și o ofertă extrem de bogată de machete auto-moto la diferite scări și de literatură auto-moto la prețuri mai mici decât la marile saloane consacrate.

Pentru colecționarii din România recomandăm vizitarea salonului Modena Motor Gallery pentru că aici vor gasi cu siguranță orice pentru întreținerea hobby-ului sau completarea colecței.

Complexul Modena Fiere este situat la aproximativ 2 km de gara centrală din Modena, fiind accesibil cu autobuzul nr.9  iar prețul unui bilet de intrare este de 10 euro.

Text & Foto:  Auto Retro Passion

 

Comments are closed.

December 14, 2017