Ultimele articole
SAAB – 40 ANI DE MOTORIZARE TURBO (decembrie 10, 2017 10:27 pm)
FIAT 125 – ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI (decembrie 2, 2017 10:41 pm)
MUZEUL MILLE MIGLIA (noiembrie 27, 2017 7:20 pm)
MUZEUL NICOLIS (noiembrie 10, 2017 10:43 pm)

CONCURSUL DE ELEGANTA SINAIA EDITIA 2017

28 iunie 2017
Comments off
128 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Pe 24 iunie s-a desfasurat o noua editie a Concursului de Eleganta de la Sinaia, eveniment organizat de Retromobil Club Romania sub inaltul patronaj al MS Regelui Mihai I al Romaniei și în partenierat cu primaria orașului Sinaia și a muzeului național Peleș.

 Aflăt la a şaptea ediţie modernă, după relansarea din 2011, concursul de eleganță de la Sinaia are o valoroasă tradiţie interbelică, cu două ediţii organizate în 1934 şi 1935 de catre Automobil Club Regal Roman (ACRR). Ediția din acest an a evenimentului se bucură în premieră, de susţinerea oficială a BMW Group Classic, alături de o deja tradiţională colaborare cu BMW Group România.

Concursul de Eleganță Sinaia este înscris în calendarul FIVA (Federatia Internationala a Vehiculelor Istorice)  ca eveniment de categoria A, a debutat in jurul orei 10:00 și a avut un juriu internațional compus dinː Jan Jaque Martens(Belgia) – președintele juriului CES,  dl. Andras Noszvai (Ungaria) – organizator de evenimente cu vehicule istorice, dl. Victor Papadopoulos (Cipru) – Steward FIVA,  dl. Dan Vardie (Romania) – Editor șef revista Auto Pro și dl. Adrian Dragan (Romania) – Editor șef revista Motor Clasic Magazin.

La ediţia din 2017 au fost selectate 32 de automobile istorice, înscrise pe şase categorii, cu reprezentanţi din patru ţări: România, Bulgaria, Ungaria şi Marea Britanie. Automobilele istorice participante au avut anul de fabricație cuprins între 1924 și 1983, dintre acestea au atras atenția în special Ego-ul 4/14 din 1924, unul din cele doar două exemplare existente la nivel mondial, restaurat complet în 2005 și prezent în filmul „Restul e tăcere” semnat de Nae Caranfil, Cadillac-ul Series 90 model 1939 echipat cu motor având 16 cilindri în V care aparține Ţiriac Collection, Citroën-ul DS 21 Cabriolet Chapron din 1971 construit în doar 40 de exemplare, TVR-ul Grantura din 1964 – model britanic extrem de rar, unicat în România și o extrem de rară Dacia D6 Estafette din 1977 restaurată complet de curând, fiind una din cele doar 642 de unități asamblate la uzina Dacia între anii 1975 – 1978. sunt alte automobile spectaculoase înscrise în concurs. Cele 32 de vehicule istorice participante au fost expuse pe categorii la Domeniul Regal Peles în diferite zone în intervalul orar 10:00-16:00 și au defilat prin fața juriului și a publicului spectator incepand cu ora 12:00.

Ca reprezentant al Marii Britanii, merită amintită participarea violonistul român Remus Azoiţei, cu un Renault 12 TL din 1971, complet restaurat de către Dănuț Crainiciuc – un specialist pe modele Dacia. Remus Azoiței s-a format la Conservatorul din Bucureşti şi a beneficiat de o bursă la renumita Juilliard School din New York. Din  2001, Remus Azoiţei a fost numit profesor de vioară al Academiei Regale de Muzică din Londra, la acel moment fiind de asemenea cel mai tânăr profesor de vioară din întreaga istorie a Academiei. Remus Azoiţei cântă la o vioara Niccolo Gagliano făcută în anul 1753, aparţinând colecţiei Academiei Regale de Muzică din Londra.

Pe lângă cele 32 de automobile istorice participante la concurs, în apropierea parcarii Economat au putut fi admirate în cadrul expoziției Retromobil asociată concursului de eleganță alte 20 de modele istorice printre care: Dacia 2000, Mercedes 220S Cabrio, Alfa Romeo GT Junior, BMW 2002, Triumph TR4, Dodge Charger sau Chevrolet Corvette C3.

Între orele 18:00-18:45 vehiculele istorice au participat la o parada pe bulevardul orașului Sinaia iar începand cu ora 19:00 a avut loc festivitatea de premieră a Concursului de Eleganță în fața cazinoului din Sinaia.

Titlul de Best of Show a fost obtinut la editia din acest an de un Cadillac Series 90 V16  model 1939 care aparține Tiriac Collection și care a fost supus unui amplu proces de restaurare. Modelul care este unul foarte rar, fiind fabricat numai 2 ani, reprezintă unul din puţinele limuzine de serie din lume care dispune de un motor cu 16 cilindri, în acest caz este vorba de o unitate cu cilindri dispuși în V la 135 grade cu capacitatea de 7.1L și care dezvolta 185CP. Motorul era asociat cu o cutie de viteze manuală în 3 trepte sincronizate.

Prezența oficială a BMW Group Classic a marcat mai multe aniversări ale mărcii precumː prima generaţie BMW Seria 7 (E23) care aniversează 40 de ani de la lansarea modelului, cu expunerea unui BMW 745i E23, echipat cu motor turbo, Seria 7 cu modelul 750i (E38) care marchează 30 de ani de la primul motor V12 german de după cel de-al doilea Război Mondial sau  Z1 care aniversează 30 de ani de la relansarea roadsterelor BMW. Pe lângă acestea merită amintite alte două prezențe remarcabile din categoria modelelor sportː 850CSI și M3 GT.

Concursul de Eleganţă Sinaia din acest an a reprezentat un alt moment important din istoria producătorului german BMW, prin prezența unui model deosebit de special care revine în România după ce în 1940 participa la Marele Premiu al oraşului Braşov. Este vorba de  modelul  328 Mille Miglia Roadster care este unul dintre cele trei exemplare legendare pregătite pentru faimoasa cursă Mille Miglia. Exemplarul prezent la eveniment este unul dintre cele două modele cu caroserie produsă de Carrozzeria și care a terminat pe locul al treilea în clasamentul general şi pe poziţia a doua la categoria cu motoare de 2L în cursa de la Mille Miglia, putând fi recunoscut după grila verde a radiatorului. Prezentarea modelului alături de legendarul pilot Marin Dumitrescu a reprezentat un alt moment emoțional. Aflat la venerabila vârstă de 98 ani, pilotul român a dominat competițiile din Romania cu un model asemănător pe care l-a modificat şi pregătit la Uzina Vulcan din Bucureşti,  devenind unul dintre cei mai titrați piloți ai motorsportului naţional, cu peste 30 de titluri de campion naţional la diferite categorii.

„Astăzi, am onorat o legendă românească fabuloasă cu un simbol german în cadrul unei reîntâlniri istorice. Oamenii reprezintă sufletul mărcii noastre şi a fost un privilegiu să-l avem pe Marin Dumitrescu alături de BMW 328 după mai bine de 60 de ani. Marca BMW cunoaşte un succes continuu datorită piloţilor şi inginerilor de curse pasionaţi asemenea lui. Mulţumim, Marin Dumirescu!”, a declarat Alexandru Şeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.

Lista câştigătorilor:

Castigatorul Concursul de Eleganţă Sinaia 2017, Best of Show  – Cadillac Series 90 V16 (1939)  – Ţiriac Collection

Premii acordate pe clase:

Antebelice Cabriolet

  1. Unic L3 Torpedo (1925) – Kiss Tamas
  2. Fiat 520 Torpedo (1928) – Iulian Todirică
  3.  EGO 4/14 (1924) – Gabriel Balan / Muzeul Tecuci

Antebelice Sedan

  1. Cadillac Series 90 V16 (1939) – Ţiriac Collection
  2.  Fiat Balilla (1932) – Marius Vărgatu
  3.  Mercedes 170 V (1938) – Cristian Antoniewicz

Postbelice Sedan

  1. Citroen CX Prestige (1983) – Adrian Pintea
  2. Citroen Traction B11 (1954) – Şerban Dumitriu
  3. Renault 12 TL (1971) – Remus Azoiţei

Postbelice Cabriolet

  1. Citroen DS 21 Cabriolet Chapron (1971) – Cars Auto Solutions
  2. Chevrolet Impala SS (1966) – Florian Marin
  3. Cadillac Eldorado (1975) – Ilie Zoltăreanu

Postbelice Coupe

  1. TVR Grantura (1964) – Alexandru Ciolan
  2. Chevrolet Corvette C2 (1966) – Camil Alexandru Perian
  3. BMW 2000 CS (1965) – Adrian Bortică

Fabricat in Romania

  1. Dacia D6 Estafette (1977) – Levente Dudi
  2. Dacia 10 (1982) – Dan Becheanu
  3. Dacia 1300 (1972) –  Cezar Popescu; Dacia 1300 (1971) – George Tertan

Premii speciale acordate:

 Premiul Publicului – Fiat 500 L (1971)
Cel mai bine restaurat vehicul antebelic – Cadillac Series 90 V16 (1939)
Cel mai bine restaurat vehicul istoric postbelic – Renault 12 TL (1971)
Premiul pentru cea mai mare distanţă parcursă (pe roţi) – Citroen CX Prestige (1983)
Cel mai vechi automobil participant – EGO 4/14 (1924)
Cel mai bine conservat vehicul istoric – Peugeot 404 (1970)
Premiul special al juriului – Bentley S1 Special (1957)
Premiul special UNIQA Asigurări – Sponsor principal al R.C.R. – Citroen DS 21 Cabriolet Chapron (1971)

Premiul special pentru cel mai bine restaurat vehicul istoric acordat de revista Motor Clasic Magazin –  Dacia D6 Estafette (1977)

Text & Foto: Auto Retro Passion

Comments are closed.

December 14, 2017