Ultimele articole
SAAB – 40 ANI DE MOTORIZARE TURBO (decembrie 10, 2017 10:27 pm)
FIAT 125 – ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI (decembrie 2, 2017 10:41 pm)
MUZEUL MILLE MIGLIA (noiembrie 27, 2017 7:20 pm)
MUZEUL NICOLIS (noiembrie 10, 2017 10:43 pm)

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2017

3 iunie 2017
Comments off
109 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

În perioada 26-28 mai a avut loc o noua ediție a evenimentului “Concorso d’Eleganza Villa d’Este”, care reprezintă un concurs de eleganță a colecționarilor de elită de automobille și motociclete istorice și care se desfășoară în stațiunea Cernobbio din apropierea lacului Como din nordul Italiei.

 Având o tradiție îndelungată, care a demarat în anul 1929, concursul italian reunește în fiecare an sute de pasionați auto-moto și vizitatori din toată lumea. Ediția din acest an  s-a desfășurat sub motto-ul ː„În jurul Pământului în 80 de zile – O călătorie de-a lungul unei ere de realizări”, pentru a celebra sfârșitul secolului al XIX – lea, perioadă în care mobilitatea pe Glob a crescut spectaculos.

Desfășurat între anii 1929-1949 și reluat constant din anul 1999, concursul de eleganță italian care are parteneri tradiţionali pe producătorul german BMW și FIVA (Federation Internationale Vehicules Anciens), a reunit la ediţia din acest an un număr de 52 automobile istorice foarte rare fabricate între anii 1908-1973, clasificate pe 8 clase diferite, două concept car-uri realizate în anul 2016, precum și un număr de 18 motociclete clasice foarte rare fabricate în perioada 1926-1975 și clasificate pe 6 clase diferite plus 3 prototipuri realizate în 2016.

 Și la ediţia din acest an, am consemnat o nouă prezență a cunoscutului om de afaceri și fost mare tenisman Ion Țiriac care a concurat cu un valoros exemplar de  Duesenberg Model J Berline Convertible Murphy din 1930 care a fost răsplătit cu locul I la clasa B – „Călătorii cu stil: Ocolul Pământului în 40 de ani”. Dezvoltat ca o alternativă americană la prestigioasele mărci europene : Bentley, Hispano-Suiza, Isotta-Fraschini sau Rolls Royce, Duesenberg a surprins industria auto din Statele Unite prin finisările luxoase și performanțele ridicate, reușind chiar să oprească tranzacţiile care se realizau la momentul respectiv la New York Stock Exchange. Caroseria modelului deținut de Ion Țiriac a fost realizată de compania specializată Walter M. Murphy Coachwork care a produs două modele berline decapotabile sedan identice, însă exemplarul aparținând Țiriac Collection a devenit unicat odată cu transformarea celuilalt automobil într-unul cu plafonul fix, la intervenția proprietarului. Exemplarul este echipat cu un set complet de instrumente de bord, precum vitezometru, indicator al presiunii uleiului sau al temperaturii apei, dar și cu un tahometru, altimetru și patru lumini de avertizare care se aprind periodic pentru a-i reaminti șoferului că trebuie să meargă la service și a fost deținut anterior de faimosul actor Tyrone Power, unul dintre reprezentanții de seamă ai cinematografiei americane a anilor ’50. Duesenberg este primul producător auto care a aranjat pedalele în ordinea în care acestea sunt distribuite şi astăzi: ambreiaj, frână şi acceleraţie.

În dimineața zilei de sâmbătă 27 mai, juriul concursului care este format din 8 experţi și care il are preşedinte pe Lorenzo Ramaciotti (director design grupul Fiat – Chrysler) a analizat cu atenție vehiculele istorice aflate în competiție și au avut  în vedere condițiile, originalitatea, starea și calitatea unei eventuale restaurări. Printre membrii juriului de la această ediție s-au înumăratː Patrick Le Quement (fost director design Renault), Derek John Hill (fiul lui Phil Hill, campion mondial de Formula 1 în 1961 cu Ferrari), Yasmin Le Bon (fost model, soția lui Simon Le Bon – lider al Duran Duran și pasionată de vehicule istorice) și Guy Berryman Ruper (basistului formației Coldplay și mare iubitor de vehicule istorice).

Duminică 28 mai, juriul a desemnat “Best of Show”  la ediţia din acest an un valoros prototip de Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale Prototipo din 1957  și care aparține colecționarului italian Corrado Lopresto.  Acest prototip Alfa Romeo a fost proiectat de Franco Scaglione recunoscut ca fiind unul dintre cei mai importanți design-eri auto italieni care în acea perioada era angajat la carosierul Bertone iar printre alte creații ale sale merită amintit și revoluționarul model super sport Alfa Romeo 33 Stradale din 1967. În acest an, prototipul aniversează 60 de ani de la prezentarea oficială la care a surprins presa de specialitate din acea perioadă datorită design-lului original, avangardist dar și aerodinamic (CXː 0.28) cu toate că a avut înainte sa exemple mai faimoase precum cele trei prototipuri revoluționare Alfa Romeo B.A.T. (Berlinetta Aerodinamica Tecnica) construite între anii 1953 și 1955. Giulietta Sprint Speciale Prototipo a fost prezentat la Concorso d’Eleganza Villa d’Este de către Giovanna Scaglione, fiica designer-ului ca un omagiu adus acestuia. În 1959, pe baza acestui prototip dar cu o parte frontală restilizată a fost realizat în serie modelul Giulietta SS, produs până în 1962, în circa 1.350 exemplare.

Același Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale Prototipo a câștigat și Trofeo BMW Group Italia, desemnat în urma voturilor publicului de la Villa d’Erba din ziua de 27 mai.

Trofeul  “Coppa d’Oro Villa d’Este” desemnat în urma voturilor publicului de la Villa d’Erba în ziua de 27 mai a fost adjudecat de prototipul Lurani Nibbio Riva din 1935 și construit de contele Giovanni Lurani, una dintre cele mai importante figuri ale istoriei automobilismului italian. Proiectat în anii ˈ30 pentru a doborâ  o serie de recorduri de viteză, Nibbio este un monopost cu caroserie din aluminiu montată pe cu cadru tubular construit de Riva di Merate și echipat cu un motor bicilindru Guzzi. Pe acest monopost a concurat Federico Gottsche Berbert, nepotul contelui Lurani, care l-a primit cadou de la bunicul său. La ceremonia de premiere, în decorul spectaculos de  la Villa d’Este  a fost prezentă și mama acestuia, Francesca Lurani, responsabilă cu patrimoniul auto al tatălui său. Contele Lurani a fost pilot gentleman driver, promotor al categoriei sport Gran Turismo și împreună cu jurnalistul sportiv Giovanni Canestrini au fost printre inițiatorii cei mai activi ai pasiunii pentru vehiculele istorice din Italia, pâna la sfârșitul anilor ’50, colecționar de vehicule istorice și creator al unei importante arhive cu documentației privind istoria auto.

La categoria “Concept Cars and Prototypes” trofeul a fost obținut de  spectaculosul Renault Trezor prezentat în premieră la ediția din 2016 a Salonului Auto de la Paris și care a câștigat în fața celuilalt rival înscris la acest concurs GFG Style Techrules Ren dezvoltat de o firmă din China în colaborare cu Italdesign și prezentat în premieră la Salonul Auto de la Geneva.

La clasa motociclete, juriul format din experți a acordat premiul ˮBest of Showˮ atribuit pentru motociclete istorice unui exemplar de  Puch 250 Indien-Reise din 1933 care aparține lui Peter Reisch din Italia. Motocicleta istorică își datorează numele dintr-o călătorie spectaculoasă de la Viena la Mumbai. Expediția spre India a fost o senzație internațională la acea vreme, 84 de ani mai târziu, motocicleta menținută în starea ei originală a fost din nou în centrul atenției la Villa d’Este.

Pe lângă trofeele de mai su decernate, au mai fost acordate alte peste 25 de premii pentru diferite clase și categorii.

La pavilionul central de la Villa Erba, pe lângă loturile prețioase de automobile și motociclete clasice scoase la licitație de firma RM Sotheby, producătorul auto-moto BMW a dedicat modelelor sale coupe o expoziție specială pentru a reda istoria și evoluția combinației între lux și sportivitate în conformitate cu filozofia mărcii bavareze. În acest scop au fost expuse ultimul concept car Serie 8 Concept, prezentat vineri în premieră mondiala la Villa d’Este, precum și o serie de modele coupe legendare precumː 327 Coupe din 1938, 503 Coupe din 1956, 3200 CS din 1962,  prototipurile 850i Cabriolet din 1989 și M8 din 1991 precum și 850 CSI, cea mai sportiva versiune a acestui model produs  având motor V12  de 5.5 litri ( 381 CP).

Text: Auto Retro Passion

Fotoː Concorso d’Eleganza Villa d’Este

Comments are closed.

December 14, 2017