Ultimele articole
SAAB – 40 ANI DE MOTORIZARE TURBO (decembrie 10, 2017 10:27 pm)
FIAT 125 – ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI (decembrie 2, 2017 10:41 pm)
MUZEUL MILLE MIGLIA (noiembrie 27, 2017 7:20 pm)
MUZEUL NICOLIS (noiembrie 10, 2017 10:43 pm)

CELE MAI SCUMPE 10 MAȘINI CLASICE ALE ANULUI 2016

12 februarie 2017
Comments off
141 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Un Ferrari 355 Sport Spider Scaglietti fabricat în 1957 este cel mai scump automobil clasic al anului 2016, achiziționat în urma unei licitații oficiale contra echivalentul sumei de 35.71 milioane $. La mare distanță de acest model clasic de Ferrari, în “Top 10”,     s-au clasat de asemenea automobile clasice aparținând unor marci prestigioase precum: Jaguar D-Type Roadster model 1955 adjudecat cu suma de 21.78 milioane $ sau un Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider carosat de Touring achiziționat pentru 19.80 milioane $.

Un model clasic Ferrari 355 Sport Spider Scaglietti din 1957 achiziționat cu suma de 35.71 milioane $ (32.07 milioane de euro) în data de 5 februarie 2016 la o licitație din Paris a devenit cel mai scump autovehicul din lume. Licitația a pornit de la 22.3 milioane de dolari, însă în primul minut a ajuns la 29 de milioane. După alte câteva minute, prețul a crescut la 35.7 milioane de dolari, echivalentul a 32.05 milioane de euro. Exemplarul a fost scos la licitație în Paris, de casa Artcurial Motorcars în cadrul editiei din 2016 a Salonului Retromobile desfățurat în perioada 3-7 februarie, iar identitatea noului posesor a rămas sub anonimat, însă automobilul a plecat spre Statele Unite, a indicat unul dintre organizatorii licitaţiei.

Acest Ferrari 335 Sport Spider Scaglietti model 1957 având numărul de șasiu 0674 are o istorie extrem de interesantă,   concurând în cursa de 12 ore de la Sebring din 1957, a terminat pe locul doi în celebra cursă Mille Miglia din același an și a fost primul vehicul de la Le Mans care a reușit să facă un tur de circuit cu o viteză medie de peste 200 km/h. Pe acest exemplar au concurat piloți legendari precum : Stirling Moss, Mike Hawthorn sau Wolfgang von Trips. Carosat de Scaglietti, modelul este dotat cu un motor V12 de 4.1L care dezvoltă circa 400CP și permite o viteza maxima de circa 300 km/h.

Exemplarul de față a fost achiziționat de arhitectul Robert N. Dusek în 1960, iar după 10 ani a trecut în posesia colecționarului Pierre Bardinon, unul dintre cei mai mai renumiţi specialişti ai modelelor Ferrari, decedat în 2012.

Cât despre titlul de „Cea mai scumpă mașină vândută la o licitație”, părerile sunt împărțite. În 2014, un Ferrari 250 GTO a fost vandut cu 38.11 milioane $, însă rata schimbului valutar s-a modificat masiv în ultima perioadă. Astfel, cele 38 de milioane $ de acum doi ani se traduceau prin 28.5 milioane de euro, iar actualul 335 a fost vândut pentru 32.07 milioane de euro. Pe scurt, cu mult mai mult.

Pe locul al doilea s-a situat un exemplar rar în varianta de competiție de Jaguar D-Type Roadster din 1955 – RM Sotheby’s (SUA – Monterey), adjudecat pentru suma de 21.78 milioane $. Modelul Jaguar devine cel mai scump automobil britanic achiziționat la o licitație totodată ocupând locul 7 într-un clasament a celor mai scumpe automobile achiziționate la o licitație. Acest exemplar cu numărul de șasiu XKD501 a câștigat cursa de 24h de la Le Mans din 1956 cu echipa de curse scoțiană Ecurie Ecosse având ca piloți pe Ninian Sanderson și Ron Flockhart care au parcurs cei 13.4 kilometri ai pistei în 300 de ture, ceea ce corespunde cu o distanță de aproximativ 4.000 de kilometri in timp ce viteza medie a fost de peste 168 km/h. Modelul britanic D-Type era animat de un motor de 3442 cc cu șase cilindri în linie, alimentat cu trei carburatoare Weber.

Al treilea loc în acest clasament a fost ocupat de un exclusiv exemplar de Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider model 1939, achiziționat contra sumei de 19.80 milioane $ prin casa de licitatii RM Sotheby’s (SUA – Monterey). Cu acest preț, modelul italian a înregistrat un nou record, devenind cel mai scump automobil interbelic achiziționat la o licitație, în același timp ocupând locul 8 într-un clasament a celor mai scumpe automobile achiziționate la o licitație.

Cu doar 12.000 de mile la bord, acest exemplar carosat de Touring este unul din cele doar 7 exemplare construite având caroserie spider cu șasiu lung. Modelul italian este animat de un motor V8 de 2.9L(225CP) supraalimentat cu două compresoare Roots și care permitea performanțe de top pentru acea perioadă: viteză maximă 220 km/h și accelerație 0-100 km/h în 8.2 secunde. Cu aceste performanțe, Alfa Romeo 8C 2900 era considerat cel mai rapid automobil „de strada” din acea perioadă.

În acest “Top 10” al celor mai scumpe automobile clasice vândute la licitații în 2016 mărcile europene ocupă 9 locuri, 4 dintre acestea fiind Ferrari din care 3 exemplare de competiție și unul de stradă iar 4 din cele 10 oldtimere sunt modele interbelice, două dintre ele aparținând producătorului Alfa Romeo. Pe lângă cele deja enumerate mai sus, merită menționat și un valoros exemplar de Shelby 260 Cobra CSX 2000 din 1962, achiziționat contra sumei echivalente 13.75 milioane $ prin casa de licitații RM Sotheby’s (SUA – Monterey). Aflat intr-o stare bună de conservare, acest exemplar reprezintă primul automobil construit de celebrul pilot de curse american și antreprenor auto Carroll Shelby. Acesta a fost utilizat pentru dezvoltarea, promovarea și formarea piloților auto rămânând în posesia lui Shelby până la această vânzare iar prețul platit pentru el este unul record pentru un automobil de producție americană obținut în urma unei licitații publice.

Clasament :  

1. Ferrari 335 Sport Spider Scaglietti,1957 – 35.711.359 $; Artcurial – Paris.

2. Jaguar D – Type, 1955 – 21.780.000 $; RM Sotheby’s – Monterey.

3. Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider Touring,1939 – 19.800.000 $; RM Sotheby’s –    Monterey.

4. Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione,1959 – 18.150.000 $; Gooding – Pebble Beach.

5. Ferrari 250 GT SWB California Spider, 1960 – 17.160.000 $; Gooding – Amelia Island.

6. Shelby 260 Cobra CSX 2000, 1962 – 13.750.000 $; RM Sotheby’s – Monterey.

7. Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione, 1960 – 13.500.000 $;  Gooding – Pebble Beach.

8. Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1933 – 11.990.000 $; Gooding – Pebble Beach.

9. Bugatti Type 55 Roadster, 1932 – 10.400.000 $; Gooding – Pebble Beach.

10. Mercedes Benz 540K Special Roadster Sindelfingen, 1937 – 9.900.000 $; RM Sotheby’s – Arizona

Text: Auto Retro Passion
Foto
: Classic – analytics; Artcurial; RM Sotheby’s; Gooding

Comments are closed.

December 14, 2017