Ultimele articole
SAAB – 40 ANI DE MOTORIZARE TURBO (decembrie 10, 2017 10:27 pm)
FIAT 125 – ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI (decembrie 2, 2017 10:41 pm)
MUZEUL MILLE MIGLIA (noiembrie 27, 2017 7:20 pm)
MUZEUL NICOLIS (noiembrie 10, 2017 10:43 pm)

AUTO E MOTO D’EPOCA PADOVA 2016

27 octombrie 2016
Comments off
74 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Intre 20-23 octombrie 2016 s-a desfășurat o noua ediție a Salonului Auto e Moto D’Epoca de la Padova, considerat de specialiștii în domeniu ca fiind cel mai important salon auto italian de profil si unul dintre cele mai mari din lume din domeniul auto moto retro. Aflat la ediția a 33-a, salonul italian a găzduit circa 2.000 de expozanți din care peste 400 erau comercianți. Mai jos vă prezentăm impresiile noastre de la fața locului.

Cei circa 100.000 de vizitatori sosiți in cele trei zile la eveniment(prima zi fiind rezervată presei), un record absolut pentru salonul Italian, au admirat pe o suprafață de peste 90.000 mp circa 4.500 de automobile old si youngtimer, peste 500 motociclete, concept car-uri, exemplare unicat și modele de competitie, o parte dintre ele fiind expuse pentru comercializare sau licitație, majoritatea dintre ele fiind ale producătorilor italieni.

La ediția din acest an fost prezenți oficial numai puțin de 16 constructori de automobile precum: Abarth, Alfa Romeo, Audi, BMW care aniverseaza 100 de ani de activitate, Ferrari, Jaguar, Lamborghini care sarbatoreste 50 de la lansarea legendarului model Miura, Land Rover, Lancia care celebreaza 110 de activitate, Maserati, Mercedes, Peugeot – 30 de ani cu modelul 205 Cabrio, Porsche – 40 de ani de la primul model cu motorul amplasat frontal și transmisie transaxle, Toyota, Volkswagen – 40 de ani cu modelul Golf GTI sau Volvo care aniverseaza 60 de ani de tradiție cu modele break dar si de motociclete precum: Ducati, Honda, Kawasaki, Moto Guzzi sau Vespa care au fost prezenți oficial expunând numeroase exemplare foarte rare de mare valoare provenite direct din muzeele proprii, unele dintre ele galonate în competițiile auto sau moto ale deceniilor trecute.

Conform tradiției și in acest an au participat zeci de cluburi precum: A.S.I. (Automotoclub Storico Italiano) care celebreaza 60 de ani de la infiintare, A.C.I.(Auto Club Italiano), A.A.V.S.(Asociazione Amatori Veicoli Storici), Abarth Club, Alfa Romeo Club, Alfasud Club Italia, Autobianchi Club, Audi Club Sport, Fiat 500 Club Italia, Gordini Alpine Renault, Lancia Appia Club, Lancia Club Italia, Lancia Thema Club Italia, Mercedes Club Italia, Porsche Club Italia, Zagato Car Club, case de licitații interne si internaționale, registre auto italiene pentru unele marci sau modele, muzee, ateliere de restaurare, fabricanți si distribuitori de piese de schimb și accesorii, comercianți de literatură auto-moto și documente de arhiva, in total circa 2.000 de expozanți.

„Creșterea importantă a Heritage-ului (patrimoniului) nu este o moda retro” explica Mario Carlo Baccaglini, patron al evenimentului ci reprezintă ” Cheia spre viitor, deoarece permite transferul în prezent, reinterpretând valorile și caracteristicile care au marcat fiecare producător auto-moto, făcându-l unic și ușor de recunoscut.” Alături de această afirmație au stat la loc de cinste și au putut fi îndelung admirate de către public modele cult, precum: Alfa Romeo 6C 2500 Freccia d’Oro , Fiat 124 Spider Abarth Rally de grupa 4, Auto Union D-Type pilotat de Tazio Nuvolari, Citroen DS 21 Chapron Prestige, Peugeot 402 Eclipse, Mercedes W196, Mercedes 450 SLC ‘Bandama’, Porsche 911 SC Safari care a concurat în raliul Africa Safari din 1978, Lamborghini Miura dar și capodopere istorice absolute ale registrului internațional aparținând carosierului Touring Superleggera care serbează 90 de ani de la inființare: Ferrari 166 MM Barchetta Sport și primul model Lamborghini, 350 GT. Deasemenea, pe aceeași temă merită menționate și Maserati Tipo 420 M58 Eldorado sau Maserati Tipo 61 Birdcage, ambele expuse la standul Maserati.

La standul A.A.V.S. (Asociazione Amatori Veicoli Storici) au putut fi admȘterge imagine reprezentativăirate un Diatto 150S din 1925, primul automobil cu suspensie independentă, un Chiribiri model 1925 pe care a fost introdusa in premiera distribuția cu doua axe cu came în chiulasa și un Cord L29 din 1929, primul automobil de serie cu tracțiune față. Standul celebrului muzeu Nicolis din Villafranca – Verona, a fost dedicat modei anilor ’50 – Fifties Roaring, fiind expuse în acest sens două modele sport americane: Ford Thunderbird și un Corvette C1, ambele produse în 1955. La standul Circolo Patavino Autostoriche a putut fi admirt un Bernardi din 1894, primul vehicul motorizat construit in Italia și deținut în prezent de Universitatea din Padova.

La standul casei de licitații Galleria Pananti au fost expuse aproximativ 50 de modele super sport istorice foarte rare, vedeta fiind un Ferrari 308 CARMA FF Group 5, model de competiție dezvoltat de Carlo Facetti și Martino Finotto în 1981. Licitația Pananti s-a desfășurat sâmbătă 22 octombrie începând cu ora 15:00, în cadrul Târgului.

Alaturi de modelele istorice expuse, au fost prezentate și modele lansate de curand precum: Abarth 124 Spider, Alfa Romeo Giulia, Audi R8 Spyder, noul Citroen C3, Citroen DS 5 Hybrid, Jaguar F-Type SVR, noul Land Rover Discovery, Maserati Levante, Mercedes AMG GT, Pagani Roadster F, Porsche 718 Cayman, Tesla S si X sau noul Volvo V90.

La ediția a 33-a   a salonului Italian a fost consemnată o prezența numeroasa a secțiunii dedicate motocicletelor. In pavilionul nr.8 au fost expuse peste 500 de modele istorice, incepând cu primele modele artizanale până la modelele cult ale anilor ’70. In cei peste 1800 de mp rezervați acestei secțiuni, pe lângă modele rare au putut fi admirate și modele de mare serie, cu zone rezervate pentru branduri și evoluția lor dar și mulți furnizori de piese schimb. Cele mai apreciate de vizitatori au fost modelele maxi din anii ’60 si ’70 aflate in colecția producatorilor Benelli, Ducati, Moto Guzzi, Laverda precum și modelele de serie din anii ’70 de la Kawasaki, Honda, Triumph, Norton, Yamaha și Suzuki.

O secțiune aparte a reprezentat-o modelele de motocicletele interbelice, mai ales cele de producție franceza aflate în colecția fraților Bretti din Torino, doi experți din acest sector. Modelele artizanale de competiție la categoria 175 de productie italiana, au fost bine reprezentate de producatori ca: Mondial, MV, Morini si Rumi. Modelele off-road tip Enduro expuse au fost ale productorilor: Ancillotti, Gori, TGM, Maico, KTM, Montesa, Bultaco, Ossa care aparțineau colecționarului italian Paolo Torta.

Colecționarii, pasionații si cunoscătorii de automobile clasice puteau achiziționa la salonul italian exemplare impecabile la prețuri pe mîsura calității sau exclusivitații precum: AC Six 16/90 Tourer model 1936 complet restaurat pentru 290.000 euro, Ferrari 512 BBI din 1982 cu numai 36.125 km parcurși pentru 370.000 euro, Alfa Romeo Giulia GT Junior model 1970 cu doar 18.743 km parcurși la pretul de 28.500 euro, Ferrari Dino 208 GT serie M cu anul de fabricație 1971 în stare nouă pentru 399.000 euro, Lancia Delta HF Integrale 16V fabricat în 1990 pentru 20.000 euro, Fiat 514 Torpedo model 1936 complet restaurat cu 1.000 km parcurși pentru 38.000 euro, Austin Healey 3000 BT7 MKI din 1961 cu 52.587 mile la bord la prețul de 55.000 euro, Innocenti Mini 1000 model 1971 cu numai 23.000 km parcurși pentru 5.800 euro, Jaguar XK120 3.4L model 1954 complet restaurat cu 549 mile la bord la prețul de 130.000 euro, Siata Fiat 850 Spring din 1967 cu numai 465 km parcurși după restaurare pentru 10.500 euro, Volkswagen 1600 TL model 1967 cu 90.000 km parcurși la 11.500 euro, Peugeot 5CV Type 190 Torpedo din 1929 complet restaurat la 24.000 euro, Triumph 1800 CC Roadster model 1947 pentru 36.000 euro, Lancia Appia berlina Serie III an de fabricație 1960 la 9.000 euro, Mercedes 190 model 1963 complet restaurat pentru 15.000 euro, Range Rover model 1977 cu 50.000 km la bord pentru 31.000 euro, Audi Quattro din 1983 complet restaurat pentru 38.000 euro sau Rolls Royce Silver Wraith II model 1978 cu volan pe dreapta si 80.000 mile la bord pentru 17.000 euro dar și motociclete în stare impecabilă la prețuri pe masura calitații sau exclusivității precum:   Harley-Davidson J1000 din 1928 complet restaurată pentru 45.000 euro sau Moto Guzzi 500 CC Falcone Turismo din 1961 cu 37.000 km la bord pentru 14.300 euro.

Complexul expozitional Fiere di Padova este accesibil fiind situat la aproximativ 300 m de gara centrală din Padova. Biletul de intrare este de 22 euro sau 18 pentru cei care fac plata pe internet. Abonamentul pentru două zile este de 40 de euro iar pentru trei zile este de 57 de euro.

Pentru toți colecționarii, pasionații și cunoscătorii din domeniul auto-moto clasice din Romania recomandăm vizitarea salonului   Salonului Auto E Moto D’Epoca de la Padova pentru că aici vor gasi cu siguranță orice pentru intreținerea hobby-ului sau completarea colecței.

Text & Foto: Auto Retro Passion

Comments are closed.

December 14, 2017